Jump to content

Berserk i trøbbel? (igjen)


REM

Recommended Posts

Han derre Rosen er vel mest kjent for å seile sin egen sjø! :rolleyes:

 

Hva sjøsyke og erfaring vedefares, tror jeg vel det viktigste blir å få et mannskap som tåler mye brennevin og innehar en avslappet holdning til lover og regler for de elementer og farvann som skal frekventeres.

Det er vel sikkert også en fordel å vise litt kreativitet til det krydder som må tilsettes for å gjøre denne serien mer severdig en den forrige!

 

Regner med konseptet blir noenlunde det samme som tidligere!

 

Dette er nok en helt annen tur enn de tidligere turene. Her er det stor sansynlighet for overvintring i isen

Link to post
Share on other sites

Alex kommer så vidt jeg vet fra en seilerfamilie og har selv en seilbåt som han bruker jevnlig. Så jeg vil tro at han var en dyktig seiler før han var med Berserk og at han etter de erfaringene han har hatt med den ikke er blitt noe dårligere. Og hvis det stemmer slik noen sier at han i tilegg har vært norgesmester i Express, vil jeg anta at han er flinkere og mer erfaren enn de fleste av oss andre.......

Link to post
Share on other sites

Han kan jo litt og har vært med på litt denne skipperen..

 

Sakset fra hjemmesiden deres

 

Ekspedisjonsleder og kaptein

Ekspedisjonslederen Jarle Andhøy er den yngste som har seilt fra Norge rundt det sagnomsuste Kapp Horn i en alder av 19 år, ombord seilbåten ”Berserk”.

 

Ved verdens ende, Ushuaia, tok han om bord amerikaneren David Mercy og argentineren Manuel Hernandez, som aldri hadde satt sjøbein før. Sammen seilte de over Drakestredet til Antarktis hvor Argentineren gjorde mytteri og ble skippet tilbake til Sør Amerika om bord på cruiserskipet ”Disco”. Jarle hadde planlagt å seile i Ernst M. Shackeltons kjølvann fra Elephant Island til Sydgeorgia og videre til Cape Town, men måtte søke nødhavn etter kullseilas i en orkan i Sørishavet.

 

Vindene førte ”Berserk” tilbake til Chile, og senere havarerte Jarle utenfor Moby Dicks rike, Peninsula Valdez, i Argentina. Båten forliste, men drømmen om å seile videre og fylle livet med eventyr levde videre.

 

Våren 2002 hadde Jarle forberedt en ny ekspedisjon og ”Berserk II” for en seilas lengst mulig Nord, men måtte først samle et mannskap.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...