Jump to content

Finn tester betaling for annonser for bl.a. båtdeler.

Konas båt

Recommended Posts

enslagsgjest skrev 29 minutter siden:

Tror de tjener grovt på fiks ferdig. 

Mulig, det har jeg ikke satt meg inn i. Og heller aldri brukt. Jeg liker godt å annonsere gratis jeg, men samtidig forstår jeg jo at de ser det kan ligge et potensiale for inntjening her. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Det er kanskje et potensiale for inntjening der, men det kan hende at verdien av gratisannonsering er større enn verdien av betalannonser for det samme segmentet. Finn har klart å opparbeide seg en enerådende posisjon i rubrikkannonsemarkedet, bl.a. på grunn av gratisannonsene. Det er et stort utbud, så det blir dermed også stor trafikk. Denne trafikken bruker de (meget bevisst) til å eksponere annonser de tar meget godt betalt for.

Flere ting kan skje, fjerner de gratisannonsene og legger prisnivået der det er antydet kan det for eksempel åpne døra for blocket.se og dba.dk - for å ta to nærliggende kandidater. Hvis de skulle etablere seg, for eksempel først gjennom rimeligere annonser for torgvarer, vil de ta en andel av omsetningen fra Finn og ikke minst trafikk fra Finn, som gjør det vanskeligere for Finn å rettferdiggjøre prisene de kan ta på bolig-, bil- og båtannonser i dag. Når det er sagt er brukeropplevelsen til Finn helt i toppklassen, hverken Blocket eller dba er i nærheten.

Det skårer heller ingen sympatipoeng når en bedrift som går som det uler klager over at de ikke tjener mer.

subwoofer skrev 3 minutter siden:

Det skårer heller ingen sympatipoeng når en bedrift som går som det uler klager over at de ikke tjener mer.

Men det har de vel ikke gjort? 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
index skrev for 21 timer siden:

Jeg er vel egentlig mest forundret over at det har vært gratis såpass lenge.

Torget var betalbart, men ble gratis i 2014 pga konkurranse fra Groups og Marketplace på Facebook.
Rart at Finn mener tiden nå er inne for å gjeninnføre betaling.

Hekri skrev On 26.4.2025 at 18.25:

Men det må i rettferdighetens navn nevnes at mye av det nyere vi la ut på "Gis bort", havnet på dynga fordi ingen vil ha ny spisestue, ett år gammel gressklipper, mye verktøy osv.

Tør jeg spørre hvor du bor? Mitt inntrykk er at jeg rennes ned av noen som ønsker å ha det når jeg gir bort noe brukbart.

Bergen skrev 23 minutter siden:

Tør jeg spørre hvor du bor?

Jada @Bergen, vi solgte en landbrukseiendom langt oppi dalen mellom Gjøvik, Lillehammer, og Dokka. 

Det er vel det folk kaller "gokk". Ja, det var noen kilometer til butikken, og en drøy halvtime til nevnte byer. 

Så beliggenhet er nok vesentlig for interessen. 

Men nå bor vi i Østfold, mye nærmere sjøen og båten. 

Jeg vil tro at responsen på "Gis bort" er større her. 

Men om jeg er villig til å betale Finn-systemet en hundrelapp for en gi-bort annonse?

Den sitter et stykke inn, men ja, avhengig av prisen. 

Ser nå at det koster 1000 kr å annonsere en båt på finn i en måned.

Den skal jeg godta, det blir en ‰ av en million, da blir forholdet akseptabelt. 

Mulig jeg er en gammal gjerrig gnier...

Norwegian Homefleet - Ships starting with C    Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt....  men har gjort mye annet også...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...