Jump to content

Båtførerprøven avlagt


Bonus

Recommended Posts

Da er jeg ferdig med "vinterens vakreste eventyr" Båtførerprøven.

Med venstre hånd (høyre i gips etter "gasshåndledd brudd" forrige uke) svarte jeg på alle 40+ spørsmål. Kurset var veldig bra, jeg sitter igjen med mye mere kunnskap (og ikke minst forståelse for logikken) om sjømerker, kartsymboler, fyr, navigasjon mm. Kurset ble holdt i regi av AOF.

 

Har også hatt med poden på kurset, han skal ta eksamen på Mandag.

 

Bare håndleddet gror nå, så er jeg KLAR FOR SOMMEREN :sailing:

Link to post
Share on other sites

Gratulerer ja. Her i Kråkerøy Båtforening er det også 16 stk. av oss som i går torsdag leverte eksamensbesvarelsene etter flotte kurskvelder med los Hermund Nilsen. Hvordan det gikk,-ja det får vi svar på om 3-4 uker fra Søfartsdirektoratet . Ingen tvil om at det har gått opp noen fyrlys for noen og en hver, og at kunnskapen om å ferdes på sjøen er bedre nå enn sist sommer. Jeg har alltid vært skeptisk til tvungen båtførerprøve, men nå er jeg av en annen oppfatning. La det bli obligatorisk fort som svint! Det vil garantert bedre sikkerheten på sjøen. Og til dere som ikke er enige,-prøv dere på denne: Rettvisende kurs (god kurs tatt ut i kartet)er 231 grader, misvisningen 1 grad vest og deviasjonen 3 grader øst. Hva blir så kompass kursen din? He,he...

Link to post
Share on other sites

........... Og til dere som ikke er enige,-prøv dere på denne: Rettvisende kurs (god kurs tatt ut i kartet)er 231 grader, misvisningen 1 grad vest og deviasjonen 3 grader øst. Hva blir så kompass kursen din? He,he...

Ja dette er jo nyttig å kunne når man tøffer rundt i en fritidsbåt på Østlandet... :nonod:
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...