toholthe Startet Onsdag 11:35 Link til dette innlegget Startet Onsdag 11:35 Hei, har kjøpt en liter gelcoat av båtprodusenten i rett farge. Å lage topcoat er jo enkelt ved å tilsette litt voks, men hvordan lager jeg sparkel uten å endre fargen? Gelcoaten er jo veldig tyntflytende, men jeg kunne trenge en "masse" noen steder. Link to post
arkmarin Svart Onsdag 14:18 Link til dette innlegget Svart Onsdag 14:18 Jeg mener du kan tilsette talkum! Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Komodo Svart Onsdag 20:42 Link til dette innlegget Svart Onsdag 20:42 toholthe skrev for 9 timer siden: hvordan lager jeg sparkel uten å endre fargen? Gelcoaten er jo veldig tyntflytende Jeg kan gi deg et tips som jeg har brukt med hell. Bland opp en passelig liten porsjon til et par utbedringer. Begynn med å pensle på et strøk, så et strøk til vått-i-vått etter et par minutter, og slik fortsetter du. Etterhvert vil gelcoaten begynne å herde, men i motsetning til vanlig polyester vil den tykne, ikke bli seig på samme måten som polyester. Det betyr at du kan fortsette å klaske på tykkere lag etterhvert som den begynner å gelle. Til slutt kan du legge over noe gladpac eller blank pakketape. Da glatter du ut overflaten slik at den herder uten voks, og du trenger nesten ikke å slipe fordi du får grei overflate og høyde på overflaten. Verd et forsøk Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
toholthe Svart igår klokken 06:53 Emnestarter Link til dette innlegget Svart igår klokken 06:53 Takk for tips. Prøver det. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn