Lazyjack Startet 30.April Link til dette innlegget Startet 30.April Skanbatt 115 Ah 800 CCA med hvilepenning 12,54 V. Når jeg starter dieselvarmeren som drar 9 A i glødingsfasen så synker polspenningen på batteriet til 12,15 V. Er dette normalt eller et batteriet dårlig? Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 30.April Link til dette innlegget Svart 30.April 9 A er litt mindre enn C/10 i figuren under. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 30.April Link til dette innlegget Svart 30.April Lazyjack skrev for 4 timer siden: Skanbatt 115 Ah 800 CCA med hvilepenning 12,54 V. Lazyjack skrev for 4 timer siden: Er dette normalt eller et batteriet dårlig? Med den hvilepenningen så er batteriet enten ikke ladet, eller så er det defekt. Spenning under belastning blir da unormal. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Hulda Svart 1.Mai Link til dette innlegget Svart 1.Mai Batteriet burde vel i utgangspunktet ligge mellom 12,6 og 12,75'ish. Jeg ville nok holdt et øye med det batteriet med tanke på å bytte det ut. Tatt høyde for at jeg ikke kjenner laderutinen. Tar du turen til Son, kan du få kjøpt billig et identisk batteri av meg. Nytt i fjor og aldri brukt, kun vedlikeholdsladet. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 1.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai Hulda skrev 1 time siden: Batteriet burde vel i utgangspunktet ligge mellom 12,6 og 12,75'ish. Jeg ville nok holdt et øye med det batteriet med tanke på å bytte det ut. Tatt høyde for at jeg ikke kjenner laderutinen. Tar du turen til Son, kan du få kjøpt billig et identisk batteri av meg. Nytt i fjor og aldri brukt, kun vedlikeholdsladet. Sender deg en PM👍 Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 1.Mai Link til dette innlegget Svart 1.Mai 16 hours ago, Lazyjack said: Er dette normalt eller et batteriet dårlig? Slik jeg tolker grafen fra @shipahoyer visst spenningsfall fra 12.54V til 12.15V sånn omtrentlig innafor normalen. Hvilespenningen burde kanskje vært høyere enn 12.54V dersom dette er et startbatteri som ikke brukes til andre formål. Problemet kan jo skyldes krypstrømmer eller ukjent forbrukslast heller enn dårlig batteri. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Lazyjack Svart 1.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai tobixen skrev 11 minutter siden: Slik jeg tolker grafen fra @shipahoyer visst spenningsfall fra 12.54V til 12.15V sånn omtrentlig innafor normalen. Hvilespenningen burde kanskje vært høyere enn 12.54V dersom dette er et startbatteri som ikke brukes til andre formål. Problemet kan jo skyldes krypstrømmer eller ukjent forbrukslast heller enn dårlig batteri. Hei. Det er et forbruksbatteri og jeg måler intet forbruk når alle forbrukere er avslått. Men jeg skal forske litt videre på dette. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 2.Mai Link til dette innlegget Svart 2.Mai har du sjekket hva ladespenningen normalt ligger på? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Hulda Svart 4.Mai Link til dette innlegget Svart 4.Mai Men nå har Lazyjack fått seg et godt nedprutet erstatningsbatteri brukt 1 gang til å starte Huldas GM 6,2L V8. Med 100 % fornøydgaranti på batteriet. Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 4.Mai Link til dette innlegget Svart 4.Mai Er uansett viktig å gjøre litt research - hvis det er noe galt med ladingen kan det jo medføre at erstatningsbatteriet ikke varer så veldig lenge. Det kan også være at det er høy restverdi i batteriet som ble byttet ut dersom eneste årsak til høy spenningsfall var at batteriet i utgangspunktet var relativt godt nedladet. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.