Jump to content

Hvor finner jeg skrutrekker som passer til tappepluggen på DPS-A-drev?

subwoofer

Recommended Posts

Største flattrekkeren jeg har er en 1,6x8, som både er for tykk og for smal til å få godt tak på tappepluggen på drevet - som selvfølgelig sitter som den berømmelige…

Judotriks og verktøyanbefalinger mottas med takk, det er et eget sted i helvete for dem som monterer skruer og bolter med flatspor!

subwoofer skrev 21 minutter siden:

Største flattrekkeren jeg har er en 1,6x8, som både er for tykk og for smal

Hjelper jo ikke noe på bredden, men i slike tilfeller pleier jeg bare å slipe den litt tynnere på smergelskiva for å få den inn i sporet. Bare forsiktig så du ikke anløper stålet.

subwoofer skrev for 5 timer siden:

Judotriks og verktøyanbefalinger mottas med takk,

Har et 1/2" Stahlwille pipesett som har en veldig bred rettspor pipe. Har ikke målene i hodet, passet til mine DPE drev.

1/2" verktøy kan høres grovt ut men min erfaring er at det oppleves som stødig og godt å jobbe med... glipper en den skruen så er det fort gjort å maltraktere sporet. Jeg bytter til TORX på eget utstyr, jeg har så lite til overs for rettspor...:svetter:

dieselfan skrev for 13 timer siden:

Jeg bytter til TORX på eget utstyr, jeg har så lite til overs for rettspor...:svetter:

Du preker til koret! Men å bytte krever to ting:

1: at det finnes plugg med Torx- eller tilsvarende spor og

2: at jeg får løs faenskapen i utgangspunktet…

Får hive meg innom nærmeste gubbdagis i ettermiddag og se om jeg finner en slagtrekker der.

Hvis du ikke sier det til noen... så har jeg en gang tatt to stk kraftige rettspor bits og satt ved siden av hverandre i kjeften på en stor skiftnøkkel. Om du klarer å få ytterkant på begge bits til å flukte ytterkant på skruesporet, for best moment, så er det bare å vri, mens du presser inn :kul:  Glipper det så skyld på meg... for dette er på kanten

"Moment" is king

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...