Jump to content

Kan man støpe polyester på Gladpack?

Lazyjack

Recommended Posts

Jeg skal støpe meg en batterikasse og tenker å bruke en jeg allerede har som mal. Jeg tenker å støpe utvendig på den jeg har og lurer på om jeg kan bruke Gladpack for å unngå at de limer seg sammen. Er det en farbar vei?

Jeg skal støpe meg en batterikasse og tenker å bruke en jeg allerede har som mal. Jeg tenker å støpe utvendig på den jeg har og lurer på om jeg kan bruke Gladpack for å unngå at de limer seg sammen. Er det en farbar vei?

Det var en god ide, men tviler på at det er noen som kan gi ett sikkert svar med mindre de har prøvd. Det som kanskje kan skje, det er jo at Gladpacken, kanskje løser seg opp i polyesteren og går med i limingen.

Noe annet som man kanskje kunne forsøke, det er glassfiberforsterket presenning med den glatte siden inn mot den gamle batterikassen.

Da blir vel kanskje resultatet det at den nye batterikassen får overflaten i fra en glatt presenning, som overflate, på innsiden, men det kan vel kanskje være OK? Man skulle vel tro at en presenning vil være noe mer solid enn Gladpack, men det skader jo ikke å prøve ut i liten skala først.

Altså: Man lager en "hette" av presenning på/over den gamle kassa, med den glatte siden inn, og så støper man en ny kasse utenpå den gamle, slik at presenningen blir til den nye innvendige overflaten i den nye kassen.

Bare en ide.    

Europris sin "voksduk" i plast er vel også et alternativ som er litt mer "solid" enn "Gladpack":
(Da kan man jo også få dekorert kassen med jordbær.)

https://www.europris.no/p-voksduk-140x240-cm-markjordbaer-215618  

Pakketape kan funke, men ikke alle typer. Jeg har også brukt pakketape til dette med stort hell, men enkelte typer tåler ikke styren, med det resultatet at den krøller seg opp og blir skrukkete. Skulle støpe ei stor plate for å lage badeplattform, da dekket jeg ei stor kryssfinerplate med pakketape. Brukte den breie brune fra Biltema. Men på slutten gikk rullen tom, og på det siste lille arealet brukte jeg en annen tape, tror det var fra 3M. Den tålte ikke styren og krøllet seg. BT tapen tålte styren. Så det er ikke nødvendigvis slik at de dyre anerkjente merkene er bedre. 

Et stykke ned på side 5 i denne tråden kan du se bilder og lese om den erfaringen

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...