Jump to content

Seastar hydraulcylinder liten lekkasje.

mariana

Recommended Posts

Hej,

Såg att det hade kommit noen dråper fra min Seastar styresylinder.

Noen som har erfaring av att nippelen på vedlagt bilde läcker olje? Och vad det i så fall beror på? Jag kände på nippeln och den var tight.

SeaStar.jpg

Ja, men det forsvinner nok fort igjen hvis du ikke gjør noe med tittelen. Prøv med noe mer beskrivende, som «Seastar styresylinder lekker, trenger hjelp til feilsøking»

subwoofer skrev 30 minutter siden:

Ja, men det forsvinner nok fort igjen hvis du ikke gjør noe med tittelen. Prøv med noe mer beskrivende, som «Seastar styresylinder lekker, trenger hjelp til feilsøking»

Jag har redan redigert titelen @subwoofer

Är du politimand?

mariana skrev 33 minutter siden:

Är du politimand?

Nei, han er ikke, men jeg er. 

Jeg har dessuten også litt greie på Seastar stryresylindere 😉

Den nippelen er til lufting. Den har O-ringtetning, og tetter mot en konus i bunn. Dersom det kommer olje ut av hullet i midten er det konusen som lekker. Hvis O-ringen er ødelagt lekker det på siden av nippelen.

Komodo skrev 11 minutter siden:

Nei, han er ikke, men jeg er. 

Jeg har dessuten også litt greie på Seastar stryresylindere 😉

Den nippelen er til lufting. Den har O-ringtetning, og tetter mot en konus i bunn. Dersom det kommer olje ut av hullet i midten er det konusen som lekker. Hvis O-ringen er ødelagt lekker det på siden av nippelen.

Ok. Tack för relevant svar. Det är hullet som läcker. Har strammet den bitte. Få se etter säsongen om den har hållt tätt. Om ikke, antar jag att jag må kjöpe ny nippel...