gixen Startet 18.Mai Link til dette innlegget Startet 18.Mai (redigert) Etter å ha tappet grå olje fra begge mine DPH-A drev må jeg skifte alle tetninger. Girmekanisme er byttet på begge drev for henholdsvis 1 og 2 år siden, så disse får være som de er inntil trykktest iallefall. På det ene drevet var det også bittelitt olje i knutebelgen så jeg lurer på å skifte tetningsring på inngående aksel i tillegg. Det er ikke umulig at oljen er rester fra fett som drivknuten er smurt inn i. Demontering av lagerholder for uledd gikk greit på styrbord drev, og overflatene ser fine ut både på lagerholder og tannhjul. Om jeg ønsker å skifte tetningsring på inngående aksel så foreskriver verkstedhåndboken skifte av bolt og skive (nr. 4 og nr. 14) samt ny kalkulasjon av shims. Er dette nødvending dersom jeg kun skal bytte tetningsring (nr. 6)? Må ny shims.kalulasjon til om jeg må bytte lagere (nr. 7 og nr. 12)? Redigert 18.Mai av gixen Glemte vedlegg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
gixen Svart 20.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai Da har jeg kommet litt videre med demontering, og jeg har litt slitespor på begge akslingene. Er det bare å sende til maskinering, eller kan det gå å plassere simmeringene litt annerledes ved montering? Er det eventuelt noen som har prøvd SKF Speedi Sleeve? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.