Jump to content

Vann i oljen på VP DPH drev, en prosjekttråd for å fikse


gixen

Recommended Posts

Etter å ha tappet grå olje fra begge mine DPH-A drev må jeg skifte alle tetninger. Girmekanisme er byttet på begge drev for henholdsvis 1 og 2 år siden, så disse får være som de er inntil trykktest iallefall.

 

På det ene drevet var det også bittelitt olje i knutebelgen så jeg lurer på å skifte tetningsring på inngående aksel i tillegg. Det er ikke umulig at oljen er rester fra fett som drivknuten er smurt inn i.

 

Demontering av lagerholder for uledd gikk greit på styrbord drev, og overflatene ser fine ut både på lagerholder og tannhjul. 

Om jeg ønsker å skifte tetningsring på inngående aksel så foreskriver verkstedhåndboken skifte av bolt og skive (nr. 4 og nr. 14) samt ny kalkulasjon av shims. Er dette nødvending dersom jeg kun skal bytte tetningsring (nr. 6)?

Må ny shims.kalulasjon til om jeg må bytte lagere (nr. 7 og nr. 12)?
 

image.png.f8fcbd7d9de2dae31fddfe194168c5d7.png

Redigert av gixen
Glemte vedlegg (see edit history)
Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...