elskerseiling Posted May 28 Share Posted May 28 Er det noen som har erfaring med rattsystem fra edson? Gjelder rusten idler plate og skader på vaier. Hvor får man tak i deler til dette? Quote Link to post
Horst Posted May 28 Share Posted May 28 Google Edson steering parts. Mulig Southern cross spars kan hjelpe og. Quote Link to post
enslagsgjest Posted May 28 Share Posted May 28 elskerseiling skrev for 2 timer siden: Hvor får man tak i deler til dette? https://edsonmarine.com Du må nok bestille fra USA, ikke mange forhandlere på denne siden av dammen. Synd du ikke har Jefa (Danmark) eller Sleipner (Norge). Quote Jeg er en slags gjest Link to post
elskerseiling Posted May 28 Author Share Posted May 28 Kan man få laget en slik plate så slipper man kanskje 700 dollar pluss frakt og mva. Quote Link to post
enslagsgjest Posted May 28 Share Posted May 28 Ja den fikser du lett selv. Vinkelsliper, bor og en tur på biltema til å kjøpe plate. Quote Jeg er en slags gjest Link to post
elskerseiling Posted May 29 Author Share Posted May 29 enslagsgjest skrev for 20 timer siden: Ja den fikser du lett selv. Vinkelsliper, bor og en tur på biltema til å kjøpe plate. Takk for tips. Jeg bare sliter litt med å se hvordan hjulene er festet i plata. Normalt er jo disse justerbare men ikke med en slik hjemmesnekra løsning. Så det blir veldig viktig å få eksakt kopi med samme vinkler på hjula. Det forutsetter at man får av den ruste plata så hel som mulig Quote Link to post
pacuare Posted May 29 Share Posted May 29 Fikk en tusenkunstner på metallarbeider til å fikse samme problem. Ble veldig bra. Satte vinklene fast som fungerer bra. Etter 30 NM ser det bra ut. Men trenger en sesong for å være sikker. Quote Link to post
elskerseiling Posted May 30 Author Share Posted May 30 Er det gjennomgående bolter fra pidestallen til plata? Dette ser ikke så bra ut😂 men om boltene kan byttes så blir vel detta bra med ny plate og bolter Quote Link to post
Recommended Posts