Alfonzo Startet Lørdag 06:41 Link til dette innlegget Startet Lørdag 06:41 Hei. Stadig problemer med denne motoren. Etter masse tull med start problemer og oljelekasjer ,så har nå denne motoren fått dysebank på sylinder 4,og det selvfølgelig før planlagt tur. Alle dysene ble tatt ut i 2022 og overhalt,og har ikke gått mange timene siden da. Tydelig at ikke dette holder lenge! Men,hva er beste og gjøre med dette? Ta ut dysen og få den overhalt? ta alle dysene samtidig? eller rett og slett kjøpe nye? (Dyrt) Begynner å føle at denne motoren er veldig upålitelig,og vegrer for å dra på lengre turer med denne motoren! Er det fare for at kobber hylse følger med ut når dysen trekkes? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart Lørdag 11:34 Link til dette innlegget Svart Lørdag 11:34 Alfonzo skrev for 4 timer siden: Alle dysene ble tatt ut i 2022 og overhalt,og har ikke gått mange timene siden da. Det er det som er feilen. Bør vinter konserveres med ny diesel og litt to takts olje og kjøre fra en kanne. Kan være fukt som har fått godgjort seg. særlig hvis en fyller på lurium for å ta bort kondens. kan og være dårlig kompresjon ,feil på innprøytningsdyser, eller feil på dieselpumpe. Jeg hadde sjekket den ene dysa, den kan væer OK. Ser mange anbefaler å tappe ned frostvæska i blokka før de trekker dysene. PS. start med å sjekke ventil klaringen Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Brigg Svart Lørdag 11:49 Link til dette innlegget Svart Lørdag 11:49 Verkstedhåndboken ligger i dokumentarkivet. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Alfonzo Svart Lørdag 11:54 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Lørdag 11:54 Ventiler er justert,og har også en skvett 2takts olje på tankene. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart Lørdag 13:54 Link til dette innlegget Svart Lørdag 13:54 Helt sikker på det er dysebank? I så fall så tror jeg det mest sannsynlig må være fjæren som er knekt, det kan jo skje fra tid til annen. Vart den skiftet ved overhaling? Skikkelig overhaling med bytte av dyse, dysespiss og fjær gjør injektoren minst like god som en ny injektor. Bør da kunne gå mange tusen timer uten tull. 31-serien er ganske solide motorer. Sitér dette innlegget Link to post
Alfonzo Svart Lørdag 17:05 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Lørdag 17:05 Hva som ble gjort me dysene ved den såkalte overhalingen vet jeg ikke,da jeg ikke eide båten da. Kjenner på dysa at den kakker,å hører det på akk den dysen når motoren går på tomgang. Øker jeg turtallet til 1500-2000 f.eks,så høres den ut som den går ruskette og mye skarp diesel knattring,som kan minne om vann i dieselen. Men finner ikke anntydning til vann i vannutskilleren. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart Søndag 13:27 Link til dette innlegget Svart Søndag 13:27 Start opp motoren og la den gå på tomgang, så løsner du forsiktig på mutteren på den injektoren som du mistenker. Forsvinner lyden, så er det injektoren. Forsvinner den ikke, så har du ett annet problem. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.