borisboris Startet 16.Juni Link til dette innlegget Startet 16.Juni Hei,ser at dei fleste nettbutikker selger intercoolere,både hus innsats og pakningsett som skal passe for både vp31,vp41,kad 42,kad43,kad 44 og kad 300.Derimot har eg funne innsats til intercoolere der det står at passer ikkje til kad 300. Noken som vet med sikkerhet om på vp 41b kan bruke kad 300 innsats? Sitér dette innlegget Link to post
kdtran Svart 17.Juni Link til dette innlegget Svart 17.Juni Raskt søk i delekatalogen på marinepartseurope.com gir samme delenr på ladeluftkjøler til 41-44 motorene, men forskjellig til KAD300. Fra hva jeg kan finne ut er innsatsen til KAD300 unik for disse motorene. Lokket til kjølerhusene er også forskjellige og KAD300 har ett unikt lokk. Kjølerhuset er for øvrig det samme på 4x og KAD300, så også pakninger mellom lokk og hus samt mellom kjøler og bunnen av huset. Pinneskruene som holder lokket på plass har også samme lengde, noe som får meg til å tro at kjølerne har samme fysiske dimensjoner men topp-platen til kjølerne er forskjellige, og dermed også ruten vannet følger gjennom dem. Ville ha vært skeptisk til å bruke en kad300 kjøler på en 41b maskin uten å også bytte lokket, inkl delene mellom lokk og kjølerinnsats. Gjør du det må du også bytte slanger mellom kjøler og resten av saltvanns kjølekretsen. Oljekjøler ligger før ladeluftkjøler i 41b kretsen, og ETTER ladeluftkjøler på kad300. Oljekjøler er vel også forskjellig på 41b og KAD300, så det er ikke gitt at KAD300 slangene passer på 41b Oljekjøler… Sitér dette innlegget Link to post
borisboris Svart 17.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni Takk for langt og godt svar Eg kom og fram til at det det mest sannsynlig er lokket og skilleveggene som er forskjellen.Men eg tenkte ikkje på at ruten vannet går inni innsatsen kan vere annerledes.Så då må eg vel som du skriver ha et Kad 300 lokk med delene mellom kjøler og lokk eventuelt 🤔 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.