Chilli Solbris Svart 2.August Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August Og en video for de som vil….☺️ Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
lurvetass Svart 2.August Link til dette innlegget Svart 2.August Ser ut som livet på tur i den lille Storebroen er ganske så bra 😀 Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Chilli Solbris Svart 2.August Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August lurvetass skrev for 1 time siden: Ser ut som livet på tur i den lille Storebroen er ganske så bra 😀 Vi lider definitivt ingen nød!🤩🤩🤩 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 3.August Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August Det ble en fantastisk avslutning på vårt minicruise til Fjällbacka i dag! Ferdig fortøyd i hjemmehavn akkurat i det regnet kom. 🤩 Turen fra Fjällbacka gikk i strålende vær med grillstopp på svai i Tesebukta. Bad i 21 grader varmt vann ble det også!☺️ Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Faxen Svart 4.August Link til dette innlegget Svart 4.August Nå må du slutte med slike bilder, jeg får kraftige abstinenser av det. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Hekri Svart 4.August Link til dette innlegget Svart 4.August Hva med oss da @Faxen, som sitter midt oppi det - uten egen båt - heldigvis ebber det mot sesongavslutning. Eller nei, det er jo bare såvidt august..... .....men vi må bare pine oss gjennom det..... Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Har solgt båten - leter etter ny.... ca 40'. Ikke drev! Link to post
Komodo Svart 4.August Link til dette innlegget Svart 4.August Chilli Solbris skrev for 18 timer siden: Godt å se at dere koser dere på tur @Chilli Solbris Men det ble kanskje litt kort skildring denne gangen. Har du fått med alle detaljene? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Chilli Solbris Svart 4.August Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August Komodo skrev for 5 timer siden: Godt å se at dere koser dere på tur @Chilli Solbris Men det ble kanskje litt kort skildring denne gangen. Har du fått med alle detaljene? Kan ikke med min beste vilje begripe hva du sikter til!🤣🤣🤣🤣🤣 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 4.August Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August Hekri skrev for 6 timer siden: Hva med oss da @Faxen, som sitter midt oppi det - uten egen båt - heldigvis ebber det mot sesongavslutning. Eller nei, det er jo bare såvidt august..... .....men vi må bare pine oss gjennom det..... Du skal ha Storebro du @Hekri!!!🤩🤩🤩 Faxen skrev for 7 timer siden: Nå må du slutte med slike bilder, jeg får kraftige abstinenser av det. Det kommer mer!! Jeg lover!😂😂 Men hva er jaggu ikke godt å si!🤩🤩 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Komodo Svart 4.August Link til dette innlegget Svart 4.August Chilli Solbris skrev 20 minutter siden: Kan ikke med min beste vilje begripe hva du sikter til!🤣🤣🤣🤣🤣 Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
KGB70 Svart 4.August Link til dette innlegget Svart 4.August Det er litt rart og lese leserbrev fra Seilas med denne båten uten noen form for hendelser. Måtte det fortsette slik!! Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 4.August Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August KGB70 skrev 30 minutter siden: Det er litt rart og lese leserbrev fra Seilas med denne båten uten noen form for hendelser. Måtte det fortsette slik!! Du skulle bare visst!🫣🫣😅😅😁😁 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 5.August Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August Det blæs!!! Håper alle har fått gjort fast båtene etter alle kunstens regler!!! Til og med her i elva er det ganske heftig! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 15.August Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.August En aldri så liten rundtur i dag! Lera viste seg fra den siden Lera kan best! Våt!! Veldig våt!!! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Lars H. Svart 15.August Link til dette innlegget Svart 15.August Det haster tydeligvis ikke for som ligger i Skärhamn i solskinnet med å komme oss nordover. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Chilli Solbris Svart 15.August Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.August Lars H. skrev 51 minutter siden: Det haster tydeligvis ikke for som ligger i Skärhamn i solskinnet med å komme oss nordover. Definitivt ikke!!😂😂 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 15.August Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.August En kjapp videosnutt…. https://youtu.be/au57HH1hJD0?si=OtzNfH_63xZvPaYu Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
tom Cognac Svart 15.August Link til dette innlegget Svart 15.August Dette sjøa godt Godt du hadde skalka lukene på dekk og håper du fikk tilgang til å spyle med ferskvann etterpå Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
sap_2000 Svart 16.August Link til dette innlegget Svart 16.August Chilli Solbris skrev for 2 timer siden: En aldri så liten rundtur i dag! Lera viste seg fra den siden Lera kan best! Våt!! Veldig våt!!! Fin og våt snutt. Er vindusrammer etc blitt tett etter at du demonterte og fuget opp i fjor? Kan skrive under på vått føre i dag. Spesielt i åpen båt. Hadde en runde fra Kragerø - Færder - Hvaler (Skjelsbusundet) - Strømtangen - Oslo i dag med Goldfish 38 RIB. Nord for Torbjørnskjær ble våtest for min del da jeg greide å kjøre baugen gjennom en bølge i et uoppmerksomt øyeblikk. Blåste greit opp utover ettermiddag, ja Når passerte du Lera? Jeg tror klokka var rundt 16 når vi gikk over der. Ble en snutt og uttesting av nytt 360 kamera fra DJI i dag. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
M/S Bastard Svart 16.August Link til dette innlegget Svart 16.August Chilli Solbris skrev for 10 timer siden: En kjapp videosnutt…. https://youtu.be/au57HH1hJD0?si=OtzNfH_63xZvPaYu Syns det ser ut som den midtre viskeren slår borti vindusramma, må sikkert justeres ett knepp Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 16.August Link til dette innlegget Svart 16.August sap_2000 skrev for 5 timer siden: Hadde en runde fra Kragerø - Færder - Hvaler (Skjelsbusundet) - Strømtangen - Oslo i dag med Goldfish 38 RIB. Det var litt av en dagstur! Artig video fra mine hjemtrakter det der, men savnet strekningen Torbjørnskjær-Skjelsbusund da Ikke minst den bølgedalen du tredde trynet ned i Ellers ser det ut som om Goldfishen går litt tørrere enn Storebroen. Men det hadde kanskje ikke blåst opp ennå da du gikk over Lera? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Chilli Solbris Svart 16.August Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.August sap_2000 skrev for 7 timer siden: Fin og våt snutt. Er vindusrammer etc blitt tett etter at du demonterte og fuget opp i fjor? Kan skrive under på vått føre i dag. Spesielt i åpen båt. Hadde en runde fra Kragerø - Færder - Hvaler (Skjelsbusundet) - Strømtangen - Oslo i dag med Goldfish 38 RIB. Nord for Torbjørnskjær ble våtest for min del da jeg greide å kjøre baugen gjennom en bølge i et uoppmerksomt øyeblikk. Blåste greit opp utover ettermiddag, ja Når passerte du Lera? Jeg tror klokka var rundt 16 når vi gikk over der. Ble en snutt og uttesting av nytt 360 kamera fra DJI i dag. Vinduene som jeg har fuget opp på nytt er tett. Men jeg må ta ut styrbord frontvindu. Det har jeg ikke hatt ute. Så der kom det inn litt. Tror det var vinden som gjorde sjøen mer enn bølgene. Men som vi har sagt før, Storebroen er en våt båt. M/S Bastard skrev for 2 timer siden: Syns det ser ut som den midtre viskeren slår borti vindusramma, må sikkert justeres ett knepp Det er helt korrekt! Det samme gjelder for babord visker. 👍 Komodo skrev 1 time siden: Det var litt av en dagstur! Artig video fra mine hjemtrakter det der, men savnet strekningen Torbjørnskjær-Skjelsbusund da Ikke minst den bølgedalen du tredde trynet ned i Ellers ser det ut som om Goldfishen går litt tørrere enn Storebroen. Men det hadde kanskje ikke blåst opp ennå da du gikk over Lera? Kanskje vi skal spandere våtdrakt?😁😁 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 16.August Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.August tom Cognac skrev for 11 timer siden: Dette sjøa godt Godt du hadde skalka lukene på dekk og håper du fikk tilgang til å spyle med ferskvann etterpå Det var ikke så mye sjø egentlig. Men teaken har i hvert fall fått sjøvann!😂😂😂 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
sap_2000 Svart 16.August Link til dette innlegget Svart 16.August Komodo skrev for 2 timer siden: Ellers ser det ut som om Goldfishen går litt tørrere enn Storebroen. Men det hadde kanskje ikke blåst opp ennå da du gikk over Lera? De går forholdsvis tørt. Helt til man kjører baugen under i medsjø. Da blir det vått som om man hadde hoppet i sjøen. Ufarlig i lav fart, men skummelt hvis fort. Så på videoen at klokka var 17:02 når vi passerte Strømtangen. Blåste SV 10,2 / 13,1 i følge YR. Var ikke så galt med sjø over der. Han som kjørte GF30 er mye mer erfaren en meg på raske båter, men jeg prøvde meg på litt taktikk ved å holde meg i le ut mot Fredagshølet for å så dreie over mot Strømtangen å få mer sidesjø og dermed høyere fart mens han gikk korteste veien over og fikk mer luft og sprett. Komodo skrev for 2 timer siden: Det var litt av en dagstur! Artig video fra mine hjemtrakter det der, men savnet strekningen Torbjørnskjær-Skjelsbusund da Ikke minst den bølgedalen du tredde trynet ned i Har ikke sett på videoen etter nosediven N for torbjørnskjær ennå, men den var moderat og i lav fart i medvind så det meste landet foran vindskjermen. Sist helg hadde vi en baugdykk i medsjø syd for Filtvedt med en GF 29 som har lav baug. Lav fart, så ble bare veldig vått Chilli Solbris skrev 47 minutter siden: Vinduene som jeg har fuget opp på nytt er tett. Men jeg må ta ut styrbord frontvindu. Det har jeg ikke hatt ute. Så der kom det inn litt. Tror det var vinden som gjorde sjøen mer enn bølgene. Men som vi har sagt før, Storebroen er en våt båt. Tung, våt og god som et godstog i sjøen. Var fin den runden vi hadde ut rundt Hvaler i litt skvalp for et par år siden. Husker det var litt av en jobb plukke ut og fuge de vinduene langs dollbordet. Du får jo til det meste, og nå er det bare ett frontvindu igjen . Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Chilli Solbris Svart 16.August Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.August sap_2000 skrev 1 time siden: De går forholdsvis tørt. Helt til man kjører baugen under i medsjø. Da blir det vått som om man hadde hoppet i sjøen. Ufarlig i lav fart, men skummelt hvis fort. Så på videoen at klokka var 17:02 når vi passerte Strømtangen. Blåste SV 10,2 / 13,1 i følge YR. Var ikke så galt med sjø over der. Han som kjørte GF30 er mye mer erfaren en meg på raske båter, men jeg prøvde meg på litt taktikk ved å holde meg i le ut mot Fredagshølet for å så dreie over mot Strømtangen å få mer sidesjø og dermed høyere fart mens han gikk korteste veien over og fikk mer luft og sprett. Har ikke sett på videoen etter nosediven N for torbjørnskjær ennå, men den var moderat og i lav fart i medvind så det meste landet foran vindskjermen. Sist helg hadde vi en baugdykk i medsjø syd for Filtvedt med en GF 29 som har lav baug. Lav fart, så ble bare veldig vått Tung, våt og god som et godstog i sjøen. Var fin den runden vi hadde ut rundt Hvaler i litt skvalp for et par år siden. Husker det var litt av en jobb plukke ut og fuge de vinduene langs dollbordet. Du får jo til det meste, og nå er det bare ett frontvindu igjen . Ja, det var en ganske bølgete tur vi hadde da! Godt å ha deg bak spakene under slike forhold! Du harvet unikt talent når det gjelder håndtering av båter! Så vi andre dødelige har litt å lære av deg! Kanskje vi skal dra igang kurs i praksis med båt?😁😁😁 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.