Chilli Solbris Svart 16.August Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.August I dag fikk jeg spylt båten for salt. Var helt utkjørt etter nattevakt i går så da ble det ikke noe av. Jeg har Dsalt i mitt varesortiment. Et helt sjukt produkt. Ja, dere får bare ta det som reklame! Men det virker!!! Og med doseringssprøyte så er det bare å spyle de områdene som man vil ha fri for salt. Funker noe aldeles nydelig! Alt av saltrester er rett og slett skyllet fullstendig bort!😃😃 Kjemien funker slik at saltkrystallene på et eller annet vis slipper tak og blir skyllet bort. Skyller bare med rent vann og det er ikke antydning til saltrenner noe sted!😃😃 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
sap_2000 Svart 16.August Link til dette innlegget Svart 16.August Chilli Solbris skrev 13 minutter siden: eg har Dsalt i mitt varesortiment. Et helt sjukt produkt. Ja, dere får bare ta det som reklame! Men det virker!!! Og med doseringssprøyte så er det bare å spyle de områdene som man vil ha fri for salt. Funker noe aldeles nydelig! Sånn de-salter er genialt. Også for avspyling av bil og understell i saltsessongen. Er det edruelige priser på Dsalt? Salt-X og slikt er dyrt. 6-700 for 1 liter er heftig. Skjønner ikke hva slags ingredienser som skal gjøre produktet så dyrt. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Chilli Solbris Svart 16.August Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.August sap_2000 skrev 26 minutter siden: Sånn de-salter er genialt. Også for avspyling av bil og understell i saltsessongen. Er det edruelige priser på Dsalt? Salt-X og slikt er dyrt. 6-700 for 1 liter er heftig. Skjønner ikke hva slags ingredienser som skal gjøre produktet så dyrt. Jeg har helt andre priser på produktet! Men gruer meg for å legge ut…. Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Komodo Svart 16.August Link til dette innlegget Svart 16.August Chilli Solbris skrev 1 time siden: Skyller bare med rent vann og det er ikke antydning til saltrenner noe sted!😃😃 Høres strøkent ut Går det an å blande inn lakk, slik at båten ser nylakkert ut etter vask også ? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Chilli Solbris Svart 16.August Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.August Komodo skrev for 6 timer siden: Høres strøkent ut Går det an å blande inn lakk, slik at båten ser nylakkert ut etter vask også ? Jepp!! Så lenge den er vannbasert!! Men det spørs om ikke dysespissen blir litt for grov!😝 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 22 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22 timer siden Så kom jeg meg av gårde på tur!🤩 Nakholmen i Oslo neste. Noe av den strekka er relativt kjedelig. Så da kunne vi brenne litt sot av turboene! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 22 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22 timer siden Det har vært silkeføre i hele dag!😃 Hsr ikke tatt så mange bilder…. Så alle fire er fra Lera!😁 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Pequod Svart 19 timer siden Link til dette innlegget Svart 19 timer siden Chilli Solbris skrev for 2 timer siden: Det har vært silkeføre i hele dag!😃 Hsr ikke tatt så mange bilder…. Så alle fire er fra Lera!😁 Telte seks jeg... Du får kose deg påNakholmen - fint at du får brukt båten! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
tom Cognac Svart 19 timer siden Link til dette innlegget Svart 19 timer siden Chilli Solbris skrev for 2 timer siden: Så da kunne vi brenne litt sot av turboene! Godt du ikke satt på autopiloten og så gikk på dass (som noen har hatt for "vane" nå i sommer, tøff video forøvrig ) - God tur til Oslo og Nakholmen Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 17 timer siden Link til dette innlegget Svart 17 timer siden Ser den kjølvannsbølgen din er meget spenstig. Har du forbruksmåler på motorene? Hva hadde skjedd om du hadde dratt på et par knop til? Hadde båten lagt seg litt flatere, og kjølvannsbølgen rettet seg noe? Så høye bølger tyder ofte på at båten drar litt tungt i vannet. Forbruket kan gå noe ned, selv om farten går opp. Obs... jeg kjenner jo ikke din båt. Men på generelt vis er det ofte sånn Gamle Grethe, dvs Nordwest 900, likte seg bedre når den kom lenger opp av vannet. Ikke kritikk Erik, bare lurer 🙂 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Tom Rør Svart 17 timer siden Link til dette innlegget Svart 17 timer siden Kos deg på Nakholmen. Koselig, og med god utsikt til Tigerstaden. Blir fint bilde fra gjestebrygga mot rådhuset i mørket:-) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 17 timer siden Link til dette innlegget Svart 17 timer siden Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 17 timer siden Link til dette innlegget Svart 17 timer siden Slik, @Bjørn Løvjomås ? Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 16 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16 timer siden Pequod skrev for 3 timer siden: Telte seks jeg... Du får kose deg påNakholmen - fint at du får brukt båten! Du vet at når jeg er uten skriveleif! D blur det Telleflei!🤣🤣🤣 tom Cognac skrev for 3 timer siden: Godt du ikke satt på autopiloten og så gikk på dass (som noen har hatt for "vane" nå i sommer, tøff video forøvrig ) - God tur til Oslo og Nakholmen Autopiloten på! Men med Co-pilot!!😂😂 Bjørn Løvjomås skrev for 1 time siden: Ser den kjølvannsbølgen din er meget spenstig. Har du forbruksmåler på motorene? Hva hadde skjedd om du hadde dratt på et par knop til? Hadde båten lagt seg litt flatere, og kjølvannsbølgen rettet seg noe? Så høye bølger tyder ofte på at båten drar litt tungt i vannet. Forbruket kan gå noe ned, selv om farten går opp. Obs... jeg kjenner jo ikke din båt. Men på generelt vis er det ofte sånn Gamle Grethe, dvs Nordwest 900, likte seg bedre når den kom lenger opp av vannet. Ikke kritikk Erik, bare lurer 🙂 Du har helt rett @Bjørn Løvjomås! Spot on! Så det tas definitivt ikke som kritikk! Trimflapsene mine virker ikke. Det er det neste på agendaen! Nå skal det sies at båten var nedlessa med saker og ting som skal av på Nakholmen. Jeg mangler også noen hundre rpm på styrbord motor etter wirebytte. Så det er en jobb å gjøre. Nå gikk vi i en time på 1850 RPM og det ble noe bedre. Men det er helt klart en jobb å gjøre her! Tom Rør skrev 1 time siden: Kos deg på Nakholmen. Koselig, og med god utsikt til Tigerstaden. Blir fint bilde fra gjestebrygga mot rådhuset i mørket:-) Ja, det er fint her. Blir her til mandag. Skal på stor feiring på lørdag! Tom Rør skrev 1 time siden: Nydelig bilde! Og jeg tok noen selv også!😄 Bonus skrev 38 minutter siden: Slik, @Bjørn Løvjomås ? Jepp @Bonus! Det skal nok egentlig være slik!😄 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 16 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16 timer siden En nydelig turdag men en vakker kveld! Fikk dessverre ikke fanget solnedgangen, men den var slående vakker!😃😃 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 8 timer siden Link til dette innlegget Svart 8 timer siden Flaps virket ikke på White Lady heller, så kjenner til problemet 😁 kjørte du en hel time med den farta😀 du må ha dirigert nedom et Tog med masse dieseltanker, så mistet de litt oppi tankene dine😂😂 Kos deg på tur, håper det er kun for fornøyelse Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 8 timer siden Link til dette innlegget Svart 8 timer siden Bonus skrev for 8 timer siden: Slik Den var i allfall flat nok ja. Klarer Erik å legge den så flat, så nærmer han seg vel 50 knop😆 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
SveinHa Svart 4 timer siden Link til dette innlegget Svart 4 timer siden Chilli Solbris skrev for 17 timer siden: Så kom jeg meg av gårde på tur!🤩 Nakholmen i Oslo neste. Noe av den strekka er relativt kjedelig. Så da kunne vi brenne litt sot av turboene! Med V20 i kjelleren er vel ikke det der mer enn en kan forvente Minner meg på en hyttenabo på -70 tallet som hadde en Glastron GT160: Mener han hadde en 65 hk Evinrude på den og det var jo ganske heftig på den tiden. Han skulle leke seg litt i bølgene fra en av hydrofoilbåtene som gikk langs kysten her på den tiden: Da Vingtor kom ut fra Kopervik og slapp løs sine 2x1350 take-off MTU-hester ga også Glastronen på med alle sine... Det ble et giganthopp på første bølge og på trynet ned i neste... Båten full av vann og vindskjermen ligger nok der ute enda... Sitér dette innlegget Vaksinehistorie, forelesning om propaganda fra Free University of Toronto (kortversjon 6 min). Brosjyre Barnevaksiner. Link to post
Chilli Solbris Svart 3 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3 timer siden Bjørn Løvjomås skrev for 4 timer siden: Flaps virket ikke på White Lady heller, så kjenner til problemet 😁 kjørte du en hel time med den farta😀 du må ha dirigert nedom et Tog med masse dieseltanker, så mistet de litt oppi tankene dine😂😂 Kos deg på tur, håper det er kun for fornøyelse Kun nytelse!😃😃 Og jobb i kveld! Ferga inn nå. Bjørn Løvjomås skrev for 4 timer siden: Den var i allfall flat nok ja. Klarer Erik å legge den så flat, så nærmer han seg vel 50 knop😆 Mja, 35 er nok maks. Har vært oppe 34,9 😁😁 SveinHa skrev 56 minutter siden: Med V20 i kjelleren er vel ikke det der mer enn en kan forvente Minner meg på en hyttenabo på -70 tallet som hadde en Glastron GT160: Mener han hadde en 65 hk Evinrude på den og det var jo ganske heftig på den tiden. Han skulle leke seg litt i bølgene fra en av hydrofoilbåtene som gikk langs kysten her på den tiden: Da Vingtor kom ut fra Kopervik og slapp løs sine 2x1350 take-off MTU-hester ga også Glastronen på med alle sine... Det ble et giganthopp på første bølge og på trynet ned i neste... Båten full av vann og vindskjermen ligger nok der ute enda... Husker hydrofoilen. Har tatt den noen ganger på Vestlandet. Og i Tanzania faktisk. !😃 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.