Jump to content

Temu ferskvannspumpe?

PaulS

Recommended Posts

Min Jabsco høytrykksvannpumpe har tatt kvelden. Vurderer å teste en fra Temu denne gangen, ettersom jeg har inntrykk av slike er enn viss forbruksvare uansett. Jeg skal ha en som kun gir ca. 8 liter per minutt, slik det var, så varer vannet lenger. Noen som har erfaring med Temu e.l. med slike produkter?

Okkaby skrev for 13 timer siden:

De selger vel Seaflo på Temu og Ali. Disse er vel helt innafor. 

Ja, men dessverre kan man få «Seaflo», ikke Seaflo om man velger feil selger til ekstra lav pris. Så man må være påpasselig.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

PaulS skrev for 18 timer siden:

, ettersom jeg har inntrykk av slike er enn viss forbruksvare uansett.

??

Vår Jabsco pentrypumpe har duret og gått trofast siden vi kjøpte båten i 2006, altså 19 år denne sommeren. Pumpa var ikke ny da heller. Skjønner ikke helt at du erfarer at slike pumper er forbruksvare. 

Vi fikk problemer med vår pumpe for ca 10 år siden, kjøpte da inn ei ny pumpe for sikkerhets skyld. (Den ligger fremdeles ubrukt i garasjen). Det viste seg at det var bare å åpne pumpa, så fant vi fort ut at gummiklaffene i tilbakeslagsmekanismen hadde vridd seg litt. Satt pumpa sammen igjen, og siden har den sittet der. 

Komodo skrev for 3 timer siden:

??

Vår Jabsco pentrypumpe har duret og gått trofast siden vi kjøpte båten i 2006, altså 19 år denne sommeren. Pumpa var ikke ny da heller. Skjønner ikke helt at du erfarer at slike pumper er forbruksvare. 

Samme erfaring her: Samme Shureflo pumpe i alle 14 årene i forrige båten, og ikke var den ny da vi fikk den. Nåværende Jabsco fra 2009. 
Blir de tørrkjørt kanskje?