Svein Thomas Startet Søndag 19:04 Link til dette innlegget Startet Søndag 19:04 Hei, Jeg har ei gammel dame ( Storebro Royal Cruiser 34 ) med 2 like gamle Volvo Penta TMD40A motorer. Jeg vurderer om jeg skal ta disse ut for en full overhaling eller om jeg skal gå til innkjøp av 2 litt nyere motorer. Uansett hva jeg gjør, må jeg ha hjelp til ut og inn montering av motorer inkl gir. Trenger tips på hvem som kan hjelpe meg med dette. Om jeg skal gjøre overhaling av motorer, så trenger jeg tips på verksted / folk som gjør dette til en fornuftig pris. Og hva noe slikt faktisk egentlig koster, både i deler og arbeid. Om jeg skal kjøpe og installere nyere type motorer, hva bør jeg se på da, for å unngå å gjøre for mye i motorrom - samt med instrumenter, eksosrør, sjøvannsinntak og aksel/propeller. Trenger altså tips på dette også :) Vi holder til på østlandet, Blommenholm - nært oslo. Setter pris på alle tips jeg kan få. Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart Søndag 19:09 Link til dette innlegget Svart Søndag 19:09 Bytt til overhalte 41P. Dette er noe av det beste fra Volvo Penta. Disse passer mer eller mindre rett ned. Å overhale disse to museums klumper du har, er galskap. Koster dyrt å mange deler fåss ikke nye lengre. Er gamle forkammer motorer. Så mye bedre med 41P. Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart Søndag 19:44 Link til dette innlegget Svart Søndag 19:44 Trur du ska høyra på Okkaby,skift til 41 motorer . Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart Søndag 20:02 Link til dette innlegget Svart Søndag 20:02 Ser Eriksen Båt og motor i Sem har to stk tamd 41p som er nullstilt med garanti. Uten gir ser det ut til, men behjelpelig med montering. Du finner dem på Finn. Da får du også 400 hk og kose deg med Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.