Thomas933 Startet 9.Juli Link til dette innlegget Startet 9.Juli Har for sesogen byttet styresnekke og kabel. Gikk for Biltema sitt. Motor er en Yamaha 30hk autolube fra 1997. Har vært ute noen turer nå, og syns rattet har noen cm. for mye dødgang. Er det noe måte på styresnekke fra Biltema å justere dette? Sitér dette innlegget Link to post
19 fot Svart Torsdag 08:45 Link til dette innlegget Svart Torsdag 08:45 Kanskje lurt å legge ut link til den styresnekka du har da Biltema har flere. Og fortelle hvor mye slark. Kikk også på alle forbindelser mens noen drar rattet fra side til side for å se etter slarkepunkter. Lang vaier i bue kan gi økt slark da den kan veksle mellom innersvingen og ytersving hvis det er god klaring. En av styresnekkene i 19 foteren min er fra Biltema. Minste versjon og mye plastikk såvidt jeg husker i motsetning til den andre hvor det er mye metall. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart Torsdag 13:02 Link til dette innlegget Svart Torsdag 13:02 hvordan er kabel innfestet bak på motor? styrerør + lenkearm gir vanligvis minst dødgang der, eldre varianter med feks kuleledd blir fortere slarkete Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
19 fot Svart Torsdag 13:12 Link til dette innlegget Svart Torsdag 13:12 ivar skrev 10 minutter siden: hvordan er kabel innfestet bak på motor? styrerør + lenkearm gir vanligvis minst dødgang der, eldre varianter med feks kuleledd blir fortere slarkete Ofte vil også kuleleddet være festet midt på en vegg i motorbrønnen dom gir etter en god del så det bidrar til økt slark. Har denne løsningen på 100 hk og hadde samme opplegg før på 30 hk før jeg bygget om til styrerør på motor. På 6 hk har jeg innfestning av vaierhylse i rekke og pullert og enden festes i et parabolantennefeste som ved hjelp av en trekloss er festet til motoren. Denne løsningen er mr presis og pålitelig enn å lage styresylindrr selv av et metallrør inne et brøytestikk med en tynn vaier (1,2 mm) som brukes til å forkorte sylinderen og en annen makan vaier som strammes for å forlenge sylinderen. Men det var egentlig runden ved rattet som bød på problemer pga elastisitet og vaier som hoppet av styretrinsaene (utrangerte vaiertrinser fra garasjeport). Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart Torsdag 14:08 Link til dette innlegget Svart Torsdag 14:08 Thomas933 skrev for 17 timer siden: Har for sesogen byttet styresnekke og kabel. Gikk for Biltema sitt. Motor er en Yamaha 30hk autolube fra 1997. Har vært ute noen turer nå, og syns rattet har noen cm. for mye dødgang. Er det noe måte på styresnekke fra Biltema å justere dette? Vedder en båt på at slarken ikke kommer fra styresnekka, men du har trolig ikke original Yamaha styrerørarm eller så har du feil skrue i endene på armen. Kan du dele bilde av innfesting på motor? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.