pilleper Startet 19.Juli Link til dette innlegget Startet 19.Juli Hei. Jeg trenger litt hjelp med en ting. Jeg tror jeg har mistet en fjæer til reverse lock mechanism. Når jeg legger i revers hopper motoren opp. Jeg har brukt google, youtube og chat gpt, prøvd o søker etter bilder, Brukt timer på o skjønne hvordan det fungerer. Men jeg blir ikke klokere. Er det muligens noen som har en lignende motor som kan ta ett bilde på hvordan det skal se ut der under? Der er med kort stamme og kontrollboks hvis det sier noe. Jeg er i hovedsak Svensk, derav kanskje mangelfull språkbruk og gramatikk:) Sitér dette innlegget Link to post
19 fot Svart 19.Juli Link til dette innlegget Svart 19.Juli Er du sikker på at du har reverse lock? Jeg hsr selv en Suzuki DT30 fra 2002 og den har ikke det. Der styres låsingen av en egen hendel på motorfestet. Kjører jeg på ukjente steder med mulighet for grunnstøting lar jeg den stå åpen. Skal jeg bakke kraftig, feks mot vind og bølger, så låser jeg den. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 19.Juli Link til dette innlegget Svart 19.Juli Den lille spaken midt foran, under grepet, låser den i både øvre og nedre stilling? Når du drar den opp så skal den låse i øvre stilling. Når du så vipper motoren helt opp skal det komme et tydelig klikk, og to små klikk underveis, gjør det slik på din motor? Skal ta bilder senere. pilleper skrev 48 minutter siden: Der er med kort stamme og kontrollboks hvis det sier noe. Etter en rask sjekk på delelisten så ser det ikke ut til å ha betydning. pilleper skrev 49 minutter siden: Jeg er i hovedsak Svensk, derav kanskje mangelfull språkbruk og gramatikk:) Så lenge du gjør ditt beste så vil du møte velvilje👍 det som kan irritere er folk som ikke gidder å dele viktig info, men skal ha fasitsvar... og lager elendige trådtitler.. Det gjelder heldigvis ikke deg 👍😁 Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 19.Juli Link til dette innlegget Svart 19.Juli 19 fot skrev 5 minutter siden: Er du sikker på at du har reverse lock? TS har på sin DF serie Sitér dette innlegget Link to post
pilleper Svart 19.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli Ja den lille spaken midt foran. som er vanskelig o komme till fungerer som den skal tror jeg? Har glemt litt hvordan den fungerte. men den fungerte som du skriver. når jeg har den opp så tilter jeg motorn opp. og når den er ned så kan jeg dra motoren litt opp for o sedan senke den ned. Svar til 19fot: Ja det har fungert tidligere. tacker for svar og intresse! Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 19.Juli Link til dette innlegget Svart 19.Juli pilleper skrev 3 minutter siden: og når den er ned så kan jeg dra motoren litt opp for o sedan senke den ned. Nedre stilling er normalstilling. Da skal motoren ikke vippe opp når du gir gass i revers. Sitér dette innlegget Link to post
pilleper Svart 19.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli "Nedre stilling er normalstilling. Da skal motoren ikke vippe opp når du gir gass i revers" Men den chopper opp. Derfor lurer jeg på om noen har samme motorn og kan ta et bilde på hvordan mekanismen ser ut... Jeg kan legge ved ett bilde imorgen på hvordan det ser ut på min. Sitér dette innlegget Link to post
pilleper Svart 19.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli 19 fot skrev for 4 timer siden: Skal jeg bakke kraftig, feks mot vind og bølger, så låser jeg den Problemet er at jeg ikke kan låse alls. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 19.Juli Link til dette innlegget Svart 19.Juli pilleper skrev 42 minutter siden: "Nedre stilling er normalstilling. Da skal motoren ikke vippe opp når du gir gass i revers" Men den chopper opp. Derfor lurer jeg på om noen har samme motorn og kan ta et bilde på hvordan mekanismen ser ut... Vi har en slik motor på slepejolla, men den er litt nyere, så jeg vet ikke om alt er likt. Den fungerer slik at når jeg skal tilte opp motoren, så løfter jeg opp spaken. Dersom spaken er opp mens motoren er nedtiltet, vil motoren sprette opp når jeg bakker. Spaken må derfor være nede for at motoren ikke skal sprette opp når jeg bakker. Sikkert klønete forklart, men jeg kan ta et par bilder i morgen og legge ut. Mulig min motor ikke er helt lik din. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
pilleper Svart 21.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli Slik ser det ut på min motor. Jeg tror det er fjær nr 9 jeg mangler. Men jeg finne ikke hvordan den skal vare montert. Sitér dette innlegget Link to post
pilleper Svart 21.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli Komodo skrev On 20.7.2025 at 0.40: Sikkert klønete forklart, men jeg kan ta et par bilder i morgen og legge ut. Mulig min motor ikke er helt lik din. Jeg skjønner! Gidder du o ta noen bilde så hade det vart super! Ikke helt sikkert de trenger o se helt likt ut. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 21.Juli Link til dette innlegget Svart 21.Juli Sorry, glemte det i går. Gjør et nytt forsøk i dag 😊 Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Ludolf H Svart 21.Juli Link til dette innlegget Svart 21.Juli Her er noen bilder av tilmekanismen på min Suzuki df9,9B 2014 modell Sitér dette innlegget Link to post
TåT Svart 21.Juli Link til dette innlegget Svart 21.Juli Suzuki 9,9 B fra 2018 om det kan gi noe hjelp. Der ser dog ut som mekanismen ikke er helt lik din. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.