Jump to content

Båtfrakt Stavanger-Molde snarest


langis

Recommended Posts

2 six-pack, 1 fl. god cocnac, 1 stk. pent avskåret indre muskel av meget sterk okse, litt potet, saus, 2 fl. Marques, en flott kvinne samt en helg i nærmeste fremtid så bør jo båten kunne ligge fortøyd utenfor Seilet.

 

Alternativt kan jeg ta med kona om du handler inn, og passer ungene. :lol:

 

:sailing:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Kan du ikke lage tråden og utføre stuntet " Mot nord i 40 knop" Gjordt i løpet av en helg hvis været ikke er for ille.

Jeg har litt sansen for denne løsningen. Har hatt et par slike turer selv, se www.sveinha.com, under "Charlie" og "Kamelia" ligger linker til reisebeskrivelse for mine turer.

 

Stavanger-Molde er grovt sett 280NM. I 28 knop er det 10 timer eller 14 timer i 20 knop, ikke så ille?

Redigert av SveinHa (see edit history)

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Jeg har litt sansen for denne løsningen. Har hatt et par slike turer selv,...........Stavanger-Molde er grovt sett 280NM. I 28 knop er det 10 timer eller 14 timer i 20 knop, ikke så ille?

Enig ... 280 NE er en litt lang dagstur... eller en kort helg ... Helt sikkert den billigste løsningen ... hvis driftsikkerheten er der .... Vei eller båt-transport blir fort mye dyrere...

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Jeg ville ikke engang vurdert noe annet enn transport på egen kjøl. Få med et par kompiser og gjør det på en helg. Har du ikke anledning, er det sikkert flere båtplassenmedlemmer som gjerne gjør det for deg for en billig penge.

 

Med skipstransport får du masse trøbbel med krybbe, heising ombord, sikring på dekk osv. Dyrt er det også. Jeg ringte en gang NorCargo. De skulle ha 25.000 + BAF + at jeg måtte stille med krybbe, og være tilstede når den skulle heises ombord. Jeg ga jobben til enperson som gjorde det for 5000 + en togbillett.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Jeg ville ikke engang vurdert noe annet enn transport på egen kjøl. Få med et par kompiser og gjør det på en helg. Har du ikke anledning, er det sikkert flere båtplassenmedlemmer som gjerne gjør det for deg for en billig penge.

 

Worse melder seg herved frivillig som mannskap!! :flag:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Helt ening , snakk med with junior. Di sku ha ca 13000+ moms fra Harstad til Bergen . Di har alt sikrings utstyr ombord , meget god service

Fikk min fra stavanger til harstad med with junior. De frakter en del båter og vet hva de gjør. Du trenger heller ikke krybbe på with junior.

 

red: det med krybbe gjaldt min båt med flat kjøl iallefall.

Redigert av traust (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Fikk min fra stavanger til harstad med with junior. De frakter en del båter og vet hva de gjør. Du trenger heller ikke krybbe på with junior.

 

red: det med krybbe gjaldt min båt med flat kjøl iallefall.

Bilde av Amica som dekkslast på With Junior:

 

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=17662&st=0

 

Mvh Emil

Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.
Medlem av Forbundet Kysten

Link to post
Share on other sites

I en noenlunde værstabil periode må det være en fantastisk båttur, og kostnadene til diesel vil underskride transportkostnadene på annet vis. Skulle anta at du grovt sett kan regne omlag 3 l/nm x 8 kr/l x 280 nm tilsvarende ca kr 6.720 i dieselutgifter. Tar du med fotoapparat blir turen et langvarig minne.

 

Det kan sikkert være greit ha ha med matros/styrmann/kaptein som det finnes mange av på Båtplassen.

Redigert av roaldbj (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Er motoren(e) i "shape", les: filter, impeller - rene dieseltanker, er dette en flott tur! Velg en helg når været har vært fra øst (fralandsvind) en periode. Da er Stadt`en rimelig stille og turen kan bli en fin opplevelse gjennom et flott "båtlandskap". Det er ofte perioder med stabilt østavær på ettervinteren.

 

God tur!

Link to post
Share on other sites

Hei.

Har akkurat solgt båten min til Balestrand.

Jeg sjekket i går pris fra Harstad til Bergen med Norlines, båten er 30 fot/13 tonn: 25000Kr + forsikring + 700Kr for å løfte båten ombord fra sjøen. De må jo løfte uansett så jeg sjønner ikke hva forskjellen er om båten ligger i havet eller på kaia.

 

Så da blir det nok With Junior visst de er mye billigere. Skal ringe de i morgen den dag.

Link to post
Share on other sites

Hei.

Har akkurat solgt båten min til Balestrand.

Jeg sjekket i går pris fra Harstad til Bergen med Norlines, båten er 30 fot/13 tonn: 25000Kr + forsikring + 700Kr for å løfte båten ombord fra sjøen. De må jo løfte uansett så jeg sjønner ikke hva forskjellen er om båten ligger i havet eller på kaia.

 

Så da blir det nok With Junior visst de er mye billigere. Skal ringe de i morgen den dag.

Det var da voldsomt. Da jeg skulle ha min Viksund 27 foting, ca 4 tonn fra Sandnessjøen til Bergen kontaktet jeg Harstad Marina for å høre hvem de brukte for slik frakt. Fikk kontakt med Norbase i Harstad gjennom de, båten kom nedover med "Svealand" for 12.000 - alt inkludert. Ikke krav om krybbe eller noe slikt.

 

Mvh,

Kjell.

LA3939 har endret brukernavn

Link to post
Share on other sites

Jeg melder gjerne som mannskap til en slik tur.... Står på kaien i Smedasundet ov venter..... og spesider etter en båt som trenger mannskap.

 

Tror dette hadde vært en fin tur på egen kjøj jeg da..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Jeg melder gjerne som mannskap til en slik tur.... Står på kaien i Smedasundet ov venter..... og spesider etter en båt som trenger mannskap.

Kanskje du får selskap av meg også?

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Hei langis!

 

Ser vi er fra samme by og at du er ny her på baatplassen!

 

Vet heller ikke hva du har anledning til av tid og om båtens tilstand tillater det - men ville bare si at her har du fått tilbud fra meget kompetente (og hyggelige) folk som ikke har noen som helst problemer med å ta båten sjøveien oppover.

 

Kjenner jeg dem rett, så er det bare et lite medgjørlig værbruk (at det vurderes som uforsvarlig) som kan hindre avgang fra Stavanger, for gjennomføringen ellers og de nødvendige forberedelsene har de erfaring med.

 

Hvis dette er et alternativ for deg, så er det nesten som jeg kan tenke meg å være med på turen. (hvis det blir plass da!)

 

MEN - spørsmålet ditt var jo tips om billig Båtfrakt - og det også har du jo fått mange matnyttige tips om!

 

:flag: Gratulerer og lykke til med nyervervelsen!

 

Ship'O'Hoi

Redigert av Seastar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg regner med at noen kan gi meg tips om rask (og rimelig) frakt fra Stavanger til Molde. Min Sunseeker 31 Portofino ligger sjøsatt i Stavanger og skulle vært fraktet nordover så raskt som mulig..

 

Hvis dette er et alternativ for deg, så er det nesten som jeg kan tenke meg å være med på turen. (hvis det blir plass da!)

 

MEN - spørsmålet ditt var jo tips om billig Båtfrakt - og det også har du jo fått mange matnyttige tips om!

Jeg tror nok at den både rimeligste og enkleste frakten faktisk er å takke ja til Baatplassens Mannskapshjelp Redigert av Lars_Herman (see edit history)

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Det hadde jo sikkert vært muligheter for at vi kunne vært vært mannskap på de forskjellige strekningene... en liten båtstaffett nordover vestlandet

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Jeg melder gjerne som mannskap til en slik tur.... Står på kaien i Smedasundet ov venter..... og spesider etter en båt som trenger mannskap.

 

Tror dette hadde vært en fin tur på egen kjøj jeg da..

Kanskje du får selskap av meg også?

Eg kan ta båten fra Stavanger :sailing:

 

He he, ser ut til at båtfraktturen blir fulltegnet ganske fort! men glem ikke hvem som var først ute med å melde seg frivillig ... :cool:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...