Jump to content

Green Viking sanitærvæske, beste erstatning?

Jeanneu 440

Recommended Posts

Dessverre står det ikke spesifisert om denne har parfymelukt eller ikke, men ut fra beskrivelsen (inneholder nedbrytende bakteriestammer) kan det virke som om den er lignende Green Viking i funksjon. Selv har jeg fremdeles mer Green Viking å bruke da jeg kom over et godt tilbud for noen år siden og kjøpte inn litt, men har tenkt at jeg skal prøve Biltemas variant når restene av GV en gang tar slutt. Enig, parfymerte, gjerne spesielt de som bare dekker over septikaromaen med kvalmende lukt, er ikke særlig greie å ha på tanken.

Jeg helte oppi siste rest av BT sin sanitærvæske her om dagen, jeg synes den virket dårlig.

Flere ganger har jeg fått ubehagelig lukt fra utluftinga, noe jeg aldri opplevde med Green viking.

Kommer ikke til å kjøpe BT sin igjen, synd egentlig da den er lett tilgjengelig og rimelig.

Har nå kjøpt ""Naturent" sanitærvæske fra Plumbo, så får vi se om den duger.

Lurer fælt på hvorfor Green viking har utgått? Den var jo knallgod, kanskje det var noen stoffer der som ikke lenger er lov å bruke?

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Jeg har brukt både Green Wiking, og BT. Begge har fungert etter sin hensikt. Tilfeldigheten førte til at jeg kjøpte på Jula sist. 
Uten at jeg kan dokumenterte dens oppbygging, så er det i henhold til teksten fine greier. Etter en sommer med denne så ser det ut som den fungerer etter sin hensikt. Lukter friskt også, uten å være sjenerende. Den har en annen lukt en Green Wiking og BT, så antar det er et annet produkt. 

Kanskje en ide å ta med i overskriften hva tråden gjelder, at det er sanitærvæske for båtdo.

Med interesse for vikingskip klikket jeg meg inn på tråden:

"Green Viking, beste erstatning?"

For å se om det var noe interessant.

Men dette er bare en tråd om lukt fra båtdoer.

Kommentar fra moderator: Har oppdatert tittelen
19 fot skrev 5 minutter siden:

Kanskje en ide å ta med i overskriften hva tråden gjelder, at det er sanitærvæske for båtdo.

Green Viking er et godt kjent varemerke for de fleste som har hatt septiktank noen år, både i båt, campingvogn og hytte😉 Enig med deg i at det er greit med beskrivende emnetitler her på forumet, men det er ikke trådstarter sin feil at du ikke kjenner til en såpass kjent produkt😉

Hakkannen skrev for 7 timer siden:
19 fot skrev for 7 timer siden:

Green Viking er et godt kjent varemerke for de fleste som har hatt septiktank noen år, både i båt, campingvogn og hytte😉 Enig med deg i at det er greit med beskrivende emnetitler her på forumet, men det er ikke trådstarter sin feil at du ikke kjenner til en såpass kjent produkt😉

De fleste båter har ikke septiktank og da vil det være mange lesere som ikke kjenner til varemerket.

Selv om det ikke er trådstarters feil at jeg ikke kjenner til alle merker av ting jeg ikke kjøper så er det trådstarters ansvar å lage en grei overskrift som forteller hva tråden handler om.

Nå har overskriften blitt redigert og inneholder sanitærvæske, slik den burde vært fra starten.

Ved å utelate hva slags produkt man etterlyser erstatning for kan man også lett miste tips fra folk som har funnet den perfekte sanitærvæske og siden alltid kjøpt den uten å sjekke hvilke merkenavn konkurrentene har og dermed ikke kobler tråden til sanitærvæske.

nomen skrev 1 time siden:

Det er nok bare rester som noen har stående

Når en butikk ifølge dataen har igjen Moen få av noe mange etterspør og ingen lager kan det også hende det rett og slett er feil i varebeholdningslista og ar de enten ikke gidder å rette det eller at de finner ut at de få kantene som ikke finnes gir så godt besøk av folk som etter å ha komet til butikken kjøper noe annet.

I noen butikker kan det også være vrient å få dem til å endre varebeholdning til 0.

For noen år siden hadde Jula en T-skjorte jeg hadde lyst på. Jeg dro til murmester butikk og så at den var fin, men fant ikke riktig størrelse i butikken, mens det ifølge dataen var mange på lager. Jeg spurte betjeningen, dom heller ikke fant noen, heller ikke på lageret. Jeg spurte om de kunne bestille noen til meg, men de kunne ikke bestille når de (ifølge dataen) hadde så mange på lager. Det kan ikke ha ligget i noens handlevogn, for det var mange på lager i flere dager etterpå. De ville heller ikke endre lagerstatus til 0 slik at de fikk bestilt en vare det tydeligvis var tomt for.

Det endte med at jeg måtte bestille i nettbutikken for å gå tak i disse T-skjortene siden den lokale butikken ikke gadd eller klarte å bestille dem.

Roger jo skrev for 4 timer siden:

Det blir ikke lett ser Green viking inneholdet.

Kalsiumnitrat tetrahydrat 233-332-1 13477-34-4 30-60 % Xi ,Xn R-22, R-41

Jeg ser at mørteltilsetningen "Heydi Frost KF" inneholder 50-70% kalsiumnitrat tertrahydrat og 1-8% natriumnitrat.

Det kan kanskje være en vei å gå?

Hold kjeft,når du snakker til meg!

nomen skrev 48 minutter siden:

Kan informere om at det fortsatt er en del Europris butikker som har Green Viking på 1l flasker.

Men i Kragerø er det nesten tomt, da "noen" akkurat kjøpte 60 flasker😉

Herre! Det må være en real dritsækk! Æ ville nu forsøkt litt fiber i kostn! :fniser:

Hansvik 14 - Rana 15 DC - Rana 17 DC - ooooiiiiiig????

Nordlænding (konvertert til vestlending) uten båt e som en fesk på lainn. Tørre greier!

Hjemmeside med artikler innen trehobby / finsnekring.

nomen skrev for 2 timer siden:

Tja, har nå tenkt å drive med båtliv i noen 10-år fremover, og siden dette produktet vistnok ikke lenger blir å få tak i fra leverandør, får en hamstre litt da

Er det samme stoffet

https://cdn.byggtjeneste.no/nobb/9ab44620-0722-42a8-8cb7-e58638a48503

Handelsnavn: Green Viking Sanitærvæske, Vera Sanitærvæske, Danfo Sanitærvæske ,lLuktfri Sanitærvæske Leverandør: Nordic Garden AS Borgeskogen N-3160 Stokke Tlf.: +47 33 38 18 10 Fax.: + 47 33 38 08 43

Svelging: Hvis store mengder av dette materialet er svelget, må lege kontaktes umiddelbart

https://everbrandsweden.com/wp-content/uploads/2023/04/GV_Sanitarvatska_NO.pdf

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

nomen skrev 1 time siden:

Det var Nordic garden jeg snakket med for en tid siden, og de sa at produktet utgikk.

Nevnte de noe om hvorfor produktet utgikk? Tenker at når det er såpass rift om Green Viking, siden denne fungerer, er det jo litt rart å slutte å produsere dette. Med mindre det viser seg være farlige miljøgifter i produkter, eller produsenten er på randen av å gå konkurs.

Er ikke hovedfunksjonen til sanitærvæske og hjelpe til å løse opp det som er i tanken samt avgi litt godlukt?

Jeg har god lufting og kniver i toalett og pumpe. Aldri problemer med noe lukt eller å få tømt.

Har en det så er det vel noe feil et sted?

Her trengs det i hvert fall ikke 60 flasker av et spesielt produkt…

09 Sealine F37 - VP D4 260

Bæsjen i tanken brytes ned av to typer bakterier, aerobe og anaerobe. De aerobe trenger luft (oksygen) og lager ikke lukt. De andre ønsker ikke luft og avgir drittlukt. Så med god lufteslange, gjerne 1" blir det lite lukt. Green Viking inneholder næringstoffer for aerobe bakterier pluss slike bakteriesporer.

I "gamle dager" hadde vi noe som kaltes "blåvann". Det inneholdt gift (faktisk formaldehyd! fy fy) pluss en spesiell lukt som skulle kamuflere bæsjelukten.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...