Jump to content

Utsettelsesplasser båt i Østfold

Oprah1

Recommended Posts

Hei, og velkommen til forumet😀

Er ikke veldig bevandret i Østfold akkurat, men vi har en fin oversikt over utsettingsramper her på forumet, hvis noen av disse er i nærheten av deg.

I tillegg har nettsiden Båtrampe en oversikt med kart, der du kan klikke deg inn på hver rampe på kartet for mer info, og av og til bilder av rampa (tallene viser antall registrerte ramper i området, zoomer du inn kommer disse røde nålene der du kan klikke deg inn og se).

IMG_7629.jpeg

Hakkannen skrev for 7 timer siden:

I tillegg har nettsiden Båtrampe en oversikt med kart, der du kan klikke deg inn på hver rampe på kartet for mer info, og av og til bilder av rampa (tallene viser antall registrerte ramper i området, zoomer du inn kommer disse røde nålene der du kan klikke deg inn og se).

Det kartet du legger ut der må man ta med en klype salt, det er litt irrelevant. TS skriver nemlig at det er et kriterium at man kan parkere bilen der for en dagstur, og det er ikke mulig på alle de punktene i kartet. 

Kallethekid skrev for 6 timer siden:

De første jeg kommer på er Fjeldberg båthavn, Tangen på Kråkerøy, Engelsviken,

Det var det første jeg tenkte på også, men kanskje ikke så festlig å måtte kjøre opp og ned elva for hver tur. Før gikk det greit å parkere på Tangen (Kråkerøy) også, vet ikke hvordan det er nå. Her på Hvaler er det mange ramper, men generelt et problem med parkering. Vet ikke om det er parkometer på Sand f.eks., der er det jo både parkeringsplass og rampe. Men jeg vet de er hissige med å bøtelegge...

Vel, hvis man kjører en bit i elva før man tar opp båten er jo det gull for påhenger å bli ferskvannskjølt. 
Strand Marina i Øyenkilen har ei grei rampe. Tror det koster en femtilapp hvis man ikke har plass der. 
Er faktisk også ei (kommunal?) rampe i Glomma ved Sarpsborg (Pæddekummen for lokalkjente) men egner seg nok best for mindre båter. 
Nøkledypet Båthavn ved Isegran i Fredrikstad har også ei grei rampe. Vet ikke hva som gjelder der. 

Komodo skrev for 12 timer siden:

TS skriver nemlig at det er et kriterium at man kan parkere bilen der for en dagstur, og det er ikke mulig på alle de punktene i kartet. 

Det stemmer, det er ikke nødvendigvis parkering på alle punktene i kartet, men noen steder er det parkeringsmuligheter. Man må klikke seg inn på hver rampe for info, så man må lete selv😉 Nettsiden er absolutt ikke komplett, men oppdateres (med brukernes hjelp med info, bilder, osv.). Hvis man klikker på en kartnål får man opp Google Maps og kan se om det er parkeringsmuligheter i forbindelse med båtrampene, hvis det ikke står info fra før. IMG_7641.jpeg.77b15011c6b6dd3ef72dc43100b6b865.jpeg

Jeg synes i alle fall nettsiden er et fint supplement til Baatplassens oversikt, og har funnet utsettingsramper jeg potensielt vil bruke når jeg blir ferdig med "trallebåten". Vil da selvsagt oppdatere Baatplassens oversikt, med bilder og beskrivelse, som også gjort tidligere😊

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...