båt og møbel Startet 9 timer siden Link til dette innlegget Startet 9 timer siden Hei, Tror dette er min første tråd her på dette forumet. Me vurderer å kjøpe en Långedråg 45 : https://www.finn.no/mobility/item/402079690 Eg har etterkvar fått mykje erfaring med restaurering av båter , både i plast, tre og stål. Jobber med dette også til dagen. Etter me solgte losskøyta i fjor, kom trangen etter ny båt. Etter mykje søking på nett og samtaler med andre seilbåt entusiaster , så dukket interessen for Långedrag opp. Det er i først omgang lurer på , er ikkje denne priset høyt? Sjølvsagt så forstår eg at selger har utvilsomt brukt mye tid og penger på den , men likevel er det mykje som gjenstår av innredning spesielt. Skal østover å sjå på den neste veke er planene. Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 4 timer siden Link til dette innlegget Svart 4 timer siden Min vurdering er ca. 500000. Skal ikke denne båten ha mesanmast ? https://berthonscandinavia.se/en/sold-yachts/langedrag-45/ Sitér dette innlegget Link to post
båt og møbel Svart 47 minutter siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 47 minutter siden 500k er nok meir riktig. Max vil eg sei. -Mykje av det elektriske utstyret ombord er utdatert. -I følge Ais`en har denne ikkje vert i drift sidan 2021. Ser dei er rigga både med og uten mesan. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 3 minutter siden Link til dette innlegget Svart 3 minutter siden Det er ikke noe must å ha mesan. Egentlig er det en ulempe. Båten seiler meget bra slik den er. Hulda kunne også vært utstyrt med mesan, men jeg satset ekteskapet på å ha en mast. Ulempen med to master og en del riggalternativer, er at seilplanet kommer for langt akter. Dette medfører en logirig båt, som seiler dårlig på kryss. Og kronglete å seile i hård vind. Slik som den båten J-Å linker til. Jeg har snakket med eierne for en del år siden. Den gangen jeg så båten, var det en meget pen båt. Av dekkslayout hadde de brukt mye av layouten til HR/Najad. Det er klart at det elektriske og ikke ferdigstilt innredning trekker noe ned. Det samme gjør motoren. Det går fort 2- til 400 000 der. Vanskelig å ha noen formening uten å ha vært om bord. Min minimumsmotor i den båten ville vært 85 hk. Så det er en del faktorer som trekker ned. Formodentlig er båten rustfri. Det var en innom Strömstad som mente han hadde hatt en dykkejobb på Hulda for å skifte anoder for en del år siden, i Holmestrand. Hulda har aldri vært i Holmestrand. Det var nok den båten som er avertert her han var nedom :-) Om vekten er 18,5 tonn nå, vil den nok øke et tonn når full innredning kommer på plass. Hulda, som er en hel del mindre, veier 17 tonn driftsklar. Personlig hadde jeg glatt gitt 800 000 for denne båten, hvis det ikke hadde vært en 'kjellerbåt'. Og så hadde jeg levd med liten motor. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.