Lazyjack Startet 9 timer siden Link til dette innlegget Startet 9 timer siden Jeg skal montere ankerrulle og vinsj på et dekk med balsa kjernemateriale. Borer hull gjennom topplag med grp og bruker en passende unbrakonøkkel på drill for å knuse kjernematerialet i området for så å suge det ut med støvsuger. Fyller så hulrommet med epoxy eller polyester og borrer helt gjennom etter herding. Er det en bra fremgangsmåte og bør jeg bruke epoxy eller polyester eller spiller det ingen rolle? Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 8 timer siden Link til dette innlegget Svart 8 timer siden Ville ha brukt epoksy, først ufortynnet, så noe fortykket med f.eks. West System 404 (da blir den mer gapfyllende og sterk). Polyester fungerer nok greit det også, men siden distansematerialet er balsa ville jeg nok heller ha brukt epoksy mot balsaen enn polyester, i tilfelle det skulle oppstå fuktinntrengning rundt innfestningen. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 2 timer siden Link til dette innlegget Svart 2 timer siden Jeg ville brukt langtsomtherdende epoxy (støpeepoxy). Det blir lett litt volum og da vil polyester eller hurtigherdende epoxy utvikle varme og støpen vil krympe merkbart når den avkjøles. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Komodo Svart 2 timer siden Link til dette innlegget Svart 2 timer siden Jeg holder ofte en knapp på polyester, men i dette tilfellet ville jeg gått for epoxy. Videre har @NilsPils et godt poeng med å velge en som herder langsomt. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Chilli Solbris Svart 2 timer siden Link til dette innlegget Svart 2 timer siden Helt enig her! Epoxy mot områder som man ikke kan garantere er tørt! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Fisk å kos Svart 2 timer siden Link til dette innlegget Svart 2 timer siden Personlig så holder jeg en knapp på epoxy. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.