hjjensen Startet 26.Januar.2006 Link til dette innlegget Startet 26.Januar.2006 Volvo Penta 280 drev med elektro mekanisk drevløfter. Drevet kan kjøres opp men går ikke ned, må presses ned. Låser ikke så ddet slår opp ved bakking. Noen som har opplevd dette og som har tips til hva som kan være årsaken og hvordan jeg kan fikse det. Link to post
ptt Svart 26.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2006 mellom skjoldet og drevet ligger det en låse mekanisme som blir kaldt bakk hake , det er to haker som låser seg mot en bolt når giret blir satt i revers , det er ofte att denne bolten knekker , da spretter drevet opp under bakking Link to post
Nordwest`n Svart 26.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2006 (redigert) Har samme problemet. På mitt aggergat er det smøring av overføringen som skal til, er jo kun en fjær som drar i låsehaka når drevet er tiltet helt ned. Årsaken til at det ikke går ned ved betjening av bryteren er enten at du har brudd i kabelen til drevmotoren eller at det er brudd inne i denne. Selv har jeg skrudd av hele greia, lagt alle delene i disel for rengjøring og satt dette sammen, ser ut til å virke nu (har kun prøvd den i garasjen) Husk i alle fall dersom du tar dette fra hverandre INGEN AV DELENE I LØFTESKRUEN SKAL SMØRES! Alt skal være tørt. Redigert 26.Januar.2006 av alfa770 (see edit history) Link to post
Baisiken Svart 26.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2006 Det er justeringsanvisning for denne haken i VPs håndbok. Denne kan du eventuelt laste ned her på Baatplassen. Link to post
Jorg-1 Svart 28.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2006 Drevet kan kjøres opp men går ikke ned, må presses ned. Ja,jeg har vært borti dette. I det du presser drevet ned igjen så går ikke tilt-stemplet helt tilbake men ligger i anslag mot staget som løser ut bakkesperra. Problemet ditt er elektrisk. Under lokket på tilten sitter det to rele og en bryter. Mest sannsynlig er det dårlig kontakt i noen av kontaktene eller som det var hos meg et stykk defekt rele. Helt vanlig Biltema-rele kan brukes. Lykke til. Dracosiden til Jørgen Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn