Jump to content

Volvo Penta 280 drev låser ikke i nedre posisjon


hjjensen

Recommended Posts

Har samme problemet. På mitt aggergat er det smøring av overføringen som skal til, er jo kun en fjær som drar i låsehaka når drevet er tiltet helt ned. Årsaken til at det ikke går ned ved betjening av bryteren er enten at du har brudd i kabelen til drevmotoren eller at det er brudd inne i denne. Selv har jeg skrudd av hele greia, lagt alle delene i disel for rengjøring og satt dette sammen, ser ut til å virke nu (har kun prøvd den i garasjen) Husk i alle fall dersom du tar dette fra hverandre INGEN AV DELENE I LØFTESKRUEN SKAL SMØRES! Alt skal være tørt.

Redigert av alfa770 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Drevet kan kjøres opp men går ikke ned, må presses ned.

 

Ja,jeg har vært borti dette. I det du presser drevet ned igjen så går ikke tilt-stemplet helt tilbake men ligger i anslag mot staget som løser ut bakkesperra.

 

Problemet ditt er elektrisk. Under lokket på tilten sitter det to rele og en bryter. Mest sannsynlig er det dårlig kontakt i noen av kontaktene eller som det var hos meg et stykk defekt rele. Helt vanlig Biltema-rele kan brukes.

 

Lykke til.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...