jerognal Startet Lørdag 07:31 Link til dette innlegget Startet Lørdag 07:31 Noen som har erfaring med dette bunnstoffet? Har hittil brukt Seajet 033 men i år var båten grodd fullstendig ned med slim og rur. Klarte kun 25 knop på vei til slippen. Så ser eg dette teflonstoffet...... skryten er jo som alltid tilstede i reklamer, men noen har vel erfaring med det? Båten er en Yamarin 4730 og F50 på hekken, maks 32 knop om det har noe å si. Båten kan ligge i lengre perioder uten å bli brukt. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart igår klokken 09:14 Link til dette innlegget Svart igår klokken 09:14 Soromap AF2 Racing er et kobberbasert bunnstoff, med svært gode selvpolerende egenskaper. I tillegg til store mengder kobber, inneholder AF2 teflon. Dette gir en vanvittig glatt hinne, som hindrer begroing, og sørger for at båten glir så lett i vannet som overhodet mulig. https://www.google.com/search?q=Soromap+AF2+bunnsmøring%3F&sourceid=chrome&ie=UTF-8 Soromap AF2 Racing test Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Indy Svart 21 timer siden Link til dette innlegget Svart 21 timer siden Kanskje ikke relevant for din bruk, men.. Jeg har en planende regattaseilbåt, og gikk over fra VC17 til AF2 Racing for 4 sesonger siden. Erfaringen er at AF2 gror mye mindre enn VC17. Mange i miljøet har gjort det samme, og jeg har bare hørt gode erfaringer med AF2. Før hver sesong slipes det gamle bunnstoffet, et nytt lag legges og slipes til racingfinish, av profesjonelle. Det skal legges til at jeg dykker ned med snorkel og maske ca. 1 gang pr. uke og børster over skrog, kjøl og ror for å hindre at noe får satt seg... en nødvendighet i det gamet her... Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 21 timer siden Link til dette innlegget Svart 21 timer siden Indy skrev 26 minutter siden: gikk over fra VC17 til AF2 Racing Flott med tilbakemeldinger, men VC17 er vel blant det verste man kan sammenligne med. Klarte på 70-tallet, med usedvanlig aggressiv markedsføring, å få et bra rykte. Mens erfaringer har tilsagt noe annet. En test på BP viste også at det var det bunnstoffet som inneholdt minst kobber. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.