Bottenopp Startet 24.September Link til dette innlegget Startet 24.September Har en 17 fot Herwa båt som veier ca 450 kg. Båten mangler øye foran til å feste tilhenger-vinsjen i, så ganske stress å få opp båten om høsten. Er det bare å bore to hull i baugen og montere en sånn "slepekrok" eller kommer jeg til å få krok og hele driten gjennom bakvinduet på bilen? Må jeg ha noe mer / annet / forsterke? Båten er av plast og ca 50-60 år gammel. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 24.September Link til dette innlegget Svart 24.September Aner ikke hvor solid den båten er i baugen, men når du borer de to hullene får du en grei pekepinn på hvor frisk og solid glassfiberen er, og hvor tykt laminatet er. Hvis du er usikker kan du forsterke med et flattstål i syrefast eller tykk aluminium på innsiden. Dette legger du i ei kake av langtrådet glassfibersparkel for å få full kontakt med underlaget. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Bottenopp Svart 24.September Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September Det hørtes ut som en bra plan. Da begynner jeg med hullene. Sitér dette innlegget Link to post
Vidar F.H. Svart 25.September Link til dette innlegget Svart 25.September Vil tro @Komodo har gitt deg fasiten her. Jeg ville definitivt lagt på sparkel for å få full kontakt. Jeg har hatt 2 båter med et slepeøye i baugen; Hansvik 14 og Rana 17. På begge båtene var det "et eller annet" på innsiden - trolig en kake med glassfiber - der øyet var montert, slik at platen på innsiden hadde god kontakt. Nå var disse båtene støpt lenge før datamaskinen fortalte produsentene hvor tynne yoghurtbegre de kan komme unna med, så jeg vil tro det var "sterkt nok og litt til". Det samme gjelder vel Herwa. Jeg skar hull i siden på vår Rana 17 (prosjekttråd i signaturen min). Laminatet var tykt nok, kan man si... Sitér dette innlegget Hansvik 14 - Rana 15 DC - Rana 17 DC - ooooiiiiiig???? Nordlænding (konvertert til vestlending) uten båt e som en fesk på lainn. Tørre greier! Hjemmeside med artikler innen trehobby / finsnekring. Link to post
Bottenopp Svart Lørdag 13:25 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Lørdag 13:25 Endte opp med å finne en ca 25cm gjerde-kam-stål, som jeg boret et ekstra hull i, og boret et par hull i tynn båt, og tøyt på Tec7 og skrudde fast. Ser jeg burde vært mer oppmerksom på drill-vinkelen. Får håpe dette blir godt nok. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart Lørdag 13:43 Link til dette innlegget Svart Lørdag 13:43 Bottenopp skrev 18 minutter siden: Endte opp med å finne en ca 25cm gjerde-kam-stål, som jeg boret et ekstra hull i, Galvanisert?? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Bottenopp Svart Lørdag 17:24 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Lørdag 17:24 Ja, utenom der jeg boret. Der er det ikke noe. Burde gjerne male? Sitér dette innlegget Link to post
Vidar F.H. Svart Lørdag 22:09 Link til dette innlegget Svart Lørdag 22:09 Du kan gjerne sminke grisen, men rust blir det uansett her. Sitér dette innlegget Hansvik 14 - Rana 15 DC - Rana 17 DC - ooooiiiiiig???? Nordlænding (konvertert til vestlending) uten båt e som en fesk på lainn. Tørre greier! Hjemmeside med artikler innen trehobby / finsnekring. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.