Jump to content

Bunnstoff på syrefast under vannlinjen

Enzo

Recommended Posts

Jeg har selvpolerende fra Hempel. Primeren på selve skroget er Hempel 2-komp. Jeg er på fjellet, kan ikke huske typebetegnelser.

Syrefaste er også primet for å eliminere galvanisk tæring mellom karbonstål og rustfritt. Går du 4- til 6 år tilbake i byggingen av Hulda, så primet jeg båten da den var på land. Mulig det er noe info der.

Jeg har hatt veldig god erfaring med intersmooth 360 på bunnen på båten (ikke syrefast), den har vart mye lengre enn folk rundt meg som har brukt Mille og seajet 033 osv, ikke så enkel å få tak i men om den kan brukes på syrefast så prøver jeg den. 

Tenkte bare kanskje det måtte noe spesialstoff til på syrefast

8 hours ago, Enzo said:

På syrefast ?

Si det... Vet faktisk ikke sikkert hva delene er laget av, men det er i hvert fall de (nesten) samme delene som er på bildene over pluss resten av båten. Forrige bunnstoffsmøring med Hempel Mille hodt fint i 2 år. Veil ta den opp for spylig etter ett år, men regner med at det blir 2 år eller mer før neste bunnsmøring. Med Biltema sin så holdt det vel sånn omtrent et halvt år.

Hulda skrev On 5.10.2025 at 13.07:

Intersmooth er meget bra. Brukte stoffet før jeg gikk over til Hempel. Mye det samme.

Vi hadde det på forrige båt og mens flere andre Norske båter rundt oss ble tatt opp og resmurt etter ca 6-8mnd så lå vi ute i ca 1år før vi skrapte første gang, totalt lå båten ute i 3år før den ble resmurt.

Dette er for det meste i tropisk vann der det gror som besatt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...