-morten- Startet 30.September.2025 Link til dette innlegget Startet 30.September.2025 Fant ut at Radiovert H.C. Andersen var båtmann. Han hadde en meget fin gjennomgang av Axopar 37, men har nå kjøpt en 17m one off. Horibelt utsyn akterover, men litt stilig og annerledes design. Inspirert av Furuholmen. Rekner med nyprisen var heftig! Kommentar fra moderator: Bilder fjernet grunnet opphavsrett. Se denne videoen Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
JonnyBoy Svart 30.September.2025 Link til dette innlegget Svart 30.September.2025 Han har også en kanal på Youtube: https://www.youtube.com/@TilSjosMedLilliogHC Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
Bellil Svart 30.September.2025 Link til dette innlegget Svart 30.September.2025 Det er vel den som har ligget til salg ganske lenge. Litt til og fra Mener den har vært kommentert her inne også Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
ivar Svart 30.September.2025 Link til dette innlegget Svart 30.September.2025 .. en av de radiovertene som alltid fikk meg til å slå av radioen i de gode gamle NRK P3 dager Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
-morten- Svart 30.September.2025 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2025 6 minutes ago, ivar said: .. en av de radiovertene som alltid fikk meg til å slå av radioen i de gode gamle NRK P3 dager Men tydeligvis tjent litt penger på å skravle på radio! poprusch var jo populært! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
ivar Svart 30.September.2025 Link til dette innlegget Svart 30.September.2025 ja huff! .. og så satset han jo stort på DAB radio Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Honduras Svart 30.September.2025 Link til dette innlegget Svart 30.September.2025 Vel, han gjorde nok noen kroner på det DAB greiene. Var det Emma faksmaskinen hans het i gode gamle dager? 😎 Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Pondu_s Svart 30.September.2025 Link til dette innlegget Svart 30.September.2025 Veldig fin YouTube kanal de har,så det ses når det legges ut ny episode hver fredag. Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart 30.September.2025 Link til dette innlegget Svart 30.September.2025 Poprush var da Håvard Syltes program (aka. DJ Howard)? Wikipedia melder at HC hadde programmet Howard og HC sammen med Håvard Sylte. Men at faksmaskinen til Poprush het Lekre Smekre Emma, det stemmer. Sitér dette innlegget Link to post
NC9 Svart 30.September.2025 Link til dette innlegget Svart 30.September.2025 Deres Youtube kanal er god undeholding og mange bra tips langs SE & Dk kysten. De deler også litt daglig utfordringer med båtlivet. Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 30.September.2025 Link til dette innlegget Svart 30.September.2025 Var da hverken Radio, TV, Motor yacht eller Faksmaskiner når goe gamle Hans Christian Andersen levde å skrev sine berømte eventyr Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 30.September.2025 Link til dette innlegget Svart 30.September.2025 subwoofer skrev for 1 time siden: Poprush var da Håvard Syltes program (aka. DJ Howard)? fulgte P3 fra starten og innbiller meg HC startet og Howard overtok - om mulig enda mer enerhverende Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
pipe Svart 1.Oktober.2025 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2025 -morten- skrev On 30.9.2025 at 10.31: Rekner med nyprisen var heftig Antagelig men båten er hjemme bygg selv om den er laget i de tidligere lokalene til Berg-Olsen. Båten er i vertfall godt bygget og er linjelekker som få. Brödrene Berg-Olsen var en av tönsberg distriktet mest kjente båtbyggere som laget ca 500 båter på slippen på Nes men en iverig sjel kjöpte de tiligere lokalene for å bygge båt(er) til seg selv. Sikkert også delevis for å få seg en bolig med fantastisk beligenhet Han bygde T1 Sitér dette innlegget Link to post
TilSjøs Svart Onsdag 17:36 Link til dette innlegget Svart Onsdag 17:36 Hei alle! Så hyggelig at T1 fikk sin egen tråd her på baatplassen! Takk skal du ha, Morten! Det er jo litt av hvert å lese her, og jeg styrer unna meningene om meg, men her er fakta: T1 er bygd av Jan Christophersen, i Berg-Olsen Båtbyggeri på Neshavn, Tønsberg. Ferdigstilt i 2016. 2x Yanmar 370 med drev 3 lugarer Jeg begynte i NRK i 1993, da vi startet P3. Faksmaskinen Emma var Howard sin. Tallene var røde da jeg ga meg med DAB-radio produksjon- og salg. Båtfolk er positive (til hverandre), og alle båtfolk er velkommen til kanalen vår (nevnt i denne tråden) hvis det er av interesse. Vi storkoser oss i T1 og er veldig glade i båtlivet. Legger ved et bilde av stoltheten, siden jeg så det opprinnelige ble moderert bort. Dette har jeg tatt selv. Beste båthilsen fra HC Sitér dette innlegget Link to post
PaulS Svart Onsdag 17:46 Link til dette innlegget Svart Onsdag 17:46 Sett alle episoder, HC. God miks av det meste som har med båtlivet å gjøre. Særlig interessant å få «være med» på besøk her og der:) Får lyst til å bruke Ringstad selv, men er litt langt unna:) Sitér dette innlegget Link to post
TilSjøs Svart Onsdag 17:51 Link til dette innlegget Svart Onsdag 17:51 Hei PaulS Takk. Hyggelig. Ja, Ringstad er supre. Men, det er mange flinke båtfolk rundt i landet. Vi skal besøke flere i tiden som kommer. God kveld! :-) HC Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart Onsdag 19:13 Link til dette innlegget Svart Onsdag 19:13 Hei @TilSjøs! Hyggelig at du har snoket opp denne gamle tråden, og registrert deg her på forumet Husker deg godt fra P3 på nittitallet. Hadde ikke du også en P460 som lå på Kjøkøya en periode? Vi hadde en felles kamerat (nå avdød) som fortalte at den var din. Så den lå der da jeg kjørte fram og tilbake til jobb hver dag. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
LM 605 Svart Onsdag 19:37 Link til dette innlegget Svart Onsdag 19:37 Veldig mye bra og hyggelig å følge med på T1 sine turer i div. havner etc. sommerstid. Båten ligger vel i vinteropplag nå for tiden, men brukes jo en del på sjøen inni mellom. Ser alt som ligger inne på You-tube av nevnte båt og mannskap. Veldig bra, like bra som HC & Andrea. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart Onsdag 20:39 Link til dette innlegget Svart Onsdag 20:39 Ja det er mange av oss unggutta som husker Howard & HC fra de glade 90-tall. Hører ofte på dere nå også, men da sammen med Andrea. Mye mimring fra din side der Flott vinterplass dere har der nede. Opplyst båt og greier. Her fra andre siden av brygga mid august i år. Gleder oss til lysere dager nå. Velkomment på forumet Sitér dette innlegget Link to post
Scand 360 dc Svart Onsdag 21:11 Link til dette innlegget Svart Onsdag 21:11 Vi følger også med på kanalen deres på youtube.(sett alle episodene)Særlig nå om vinteren, når egen båt ligger i opplag. Syns dere er veldig positive og hyggelige, og det liker vi. Vi gleder oss til planleggingen av sommerferien 2026, og håper det blir blant annet Telemarkskanalen. Der har vi vært på tur de tre siste sommerene, og det er en fantastisk naturopplevelse. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart Onsdag 21:27 Link til dette innlegget Svart Onsdag 21:27 Veldig hyggelig å møte @TilSjøsher på forumet. Det ble faktisk mye skriverier og snakk om når dere var i Haugesund å kikket på gammel dame. Var sånn jeg fant kanalen deres på YouTube. Siden har jeg sett alle, også gamle episoder..å gleder meg til fortsettelsen av oppgradering av Raymarine utstyret deres. Samt jeg håper at jeg kan spandere en øl i Badstua på seilerhytta 🍻 selvsagt i Arendal 😅 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
leopard Svart Onsdag 21:33 Link til dette innlegget Svart Onsdag 21:33 Jeg må si at @TilSjøs lager veldig bra innhold på YouTube. Vi gleder oss for hver ny episode, anbefales. Sitér dette innlegget Link to post
TilSjøs Svart Onsdag 21:38 Link til dette innlegget Svart Onsdag 21:38 Hei alle, Så hyggelig! Glad for at jeg fant tråden 👍🏻☀️🛥️ Jo, vi hadde en P460 i 10 år. Var veldig glad i henne. Barnas oppvekst. Flott tid. Skjæhalden er flott. Vi trives. Vi håper på Telemarkskanal og Bergenstur (vis Arendal 👍🏻), men vet foreløpig ikke hva som skjer når. Veldig hyggelig at så mange ser på Til Sjøs. Drømmer om å jobbe fulltid med båt en dag. Vi holder kontakten! God kveld! HC Sitér dette innlegget Link to post
176-671 Svart Onsdag 23:52 Link til dette innlegget Svart Onsdag 23:52 Åh, dette slår lineær-TV ned i støvlene. Her er det bare å benke seg med noe godt drikke og se en episode i ny og ne. Sitér dette innlegget Any ship can be a minesweeper. Once. Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" ! Link to post
Blouberg Svart Torsdag 05:15 Link til dette innlegget Svart Torsdag 05:15 Her i huset ser vi også på TilSjøs. Veldig bra med tips og triks samt mange fine turforslag! Er også av de som trives veldig bra hos R.Ringstad (: Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 MMSI:259014460 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.