Korsfjord Svart 12.Januar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Januar Grønnskollingen skrev for 11 timer siden: Biltema er bra nok for ditt bruk! Du kan bruke skinner. På en såpass liten båt kan du også slippe unna med «daysy-chaining» Det er vel neppe snakk om mer enn en liten håndfull lyspunkter? Dvs én positiv til forskipet, én til BB og én til SB som samles bak panelet, enten på en skinne eller mer pragmatisk med en variant av sukkerbit. For små ledlamper funker det helt fint. Enkel 12v er gøy og er tilfredsstillende arbeid for de av oss som liker å rydde! 😀Lykke til! Det er ikke mange lyspunkter det er snakk om, nei. 3-5 i cabinen og 1-2 i forpiggen, tenker jeg. Gleder meg til å få ryddet opp i dette, ja, både for å lære/erfare og for å få til noe jeg kan stole mer på enn dagens opplegg. J-Å skrev for 7 timer siden: Det kan være greit med bryterpanel med automatsikringer, men merk at det kan være vanskelig å finne løse sikringer for tilpasning til strømstyrke, og bytte ved feil. Det kan derfor være like greit med et separat sikringspanel med automatiske flatstiftsikringer. Lamper med USB uttak og dimmer kanskje? Og også ett lyspunkt med rødt lys for nattseilas. Dette virker som gode poenger som jeg ikke har tenkt på. Jeg så for meg bryterpanel med sikringer, men problemstillingen du skisserer virker høyst relevant når jeg tenker meg om. Tar også med meg tipset om lamper, det vil være plassbesparende :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.