Nostver Startet Lørdag 16:04 Link til dette innlegget Startet Lørdag 16:04 Ønsket meg en Draco siden barneårene og har endelig anskaffet en 23 Suncab fra 1987 med en V8 fra 2013. En del ting som skal utbedres før neste sesong. Prøvetur etter overtagelse Opptak Litt utfordringer med konservering av motoren. Kuleventilen til skroginntaket er tydeligvis ikke tett for luft og jeg måtte lage en bøtte med gjennomføringer for ferskvannskjøring og glykol: Første prosjekt er å få ut all kryssfineren som er fuktskadet. Flere lagdelte plater. Mange dype skruehoder som måtte graves frem De mest skadede platene er ute. Motorromsviften er gammel fungerer ikke. Må få sjekket om ledningene er ok. Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart Lørdag 16:14 Link til dette innlegget Svart Lørdag 16:14 Ledninger og koblinger har sett bedre dager! Men gratulerer uansett, med litt TLC blir det der bra. Utgangspunktet ser ihvertfall ikke håpløst ut! Sitér dette innlegget Link to post
SøndreSvaberg Svart Mandag 20:12 Link til dette innlegget Svart Mandag 20:12 Gratulerer med flott båt!! Lykke til med prosjektet. Sitér dette innlegget Tråder: Oppsussing av Draco 2100 SportCab Båter: Nidelv 750 sport 1997-mod: 2025->. River 350 2007-mod: 2020->. Draco 2100 1985-mod: 2016 - 2026 (til salgs). Link to post
krabbelars Svart Mandag 20:25 Link til dette innlegget Svart Mandag 20:25 Grattis med en flott klassiker ! Du lærer nok mye mer underveis , men her i hvert fall er en fin link om det elektriske anlegget ombord i båten din og noen som oppgraderte det. https://www.batmagasinet.no/allerbm-batteri-batterier/del-3-draco-oppussing-nytt-elektrisk-anlegg/665957 Sitér dette innlegget Sjekk gjerne hobbysiden min (ikke-kommersiell) om Skjærgårdsjeeper og båt/motor-nyheter: https://www.facebook.com/fritidsfiskeren/ Link to post
Nostver Svart igår klokken 10:32 Emnestarter Link til dette innlegget Svart igår klokken 10:32 Takk for det! Veldig fin den artikkelen fra Båtmagasinet, dessverre er bildene borte! Jeg tror jeg skal vente med å ta en full renovering av det elektriske slik som de har gjort, men må åpenbart eliminere brannfarer før neste sesong. Batteritilkoblingene ser ille ut, så jeg bytter i første omgang batteripolsko til nye med M10-bolter og batterikablene til ferdig pressede lengder. Nye ringkabelsko på de andre koblingene også. Jeg kan også fått tips fra Maritim om fagfolk på Båt Elektro Service AS, så sjekker om en derfra kan gå over det verste. Kjøpt ny vifte (Seaflo Ventilasjonsvifte 12V Liten 75mm Maritim Båtutstyr), duraseal skjøtehylser og ny ventilasjonslange i aluminium. Kjøpt ny motorromsisolasjon (Lyddempematte for mottorrom båt). Skal få tak i kryssfiner fra Billingstad trelast. Ser det er mange diskusjoner om materiale. Tror nesten jeg bare må høre hva de anbefaler, de har jo mye erfaring. Etter skjæring og forborringer, skal jeg dekke platene med noe vannfast. For eksempel Hempel Multicoat toppstrøk og grunning i ett, noen som har noen bedre anbefalinger? Bensinmåleren hopper og spretter mellom målepunktene og jeg tipper tankgiveren er veldig gammel og må byttes. Nå som platene er fjernet er det kurant å åpne inn til bensintanken. Noen som har tips til hva slags tankgiver det kan sitte her, evt. også noen som har beskrivelse av fremgangsmåte? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.