Jump to content

Feste lyslist maskinromstak

Hans1sjarken

Recommended Posts

Hei.

Skal feste 1m stivt lyslist langs med bredden på båten i maskinromstaket.

Taket/dekket over kurver jo for å få vannet til å renne fint av, usikker på hvordan jeg skal løse dette. Det er skrufester på hver ende av lyslisten. Og på midten av lyslisten er det ca 1-2cm klaring når festeendene er flush med taket.

Min ide var å lage en aluminiumsprofil, som jeg skrur fast i taket, som vil forme seg til taket, og så et eget flatt feste til lyslisten nede på aluprofilen.

Her er link til lyset: https://dab-butikken.no/produkt/led-high-power-rails-varebil-belysning-ip68-100cm-24v/

Har noen et bedre tips?

Er ikke lista såpass fleksibel at den kan klemmes på plass de 1-2 cm da? Selve basen som LED står i pleier i alle fall å være det. Jeg hadde vært fristet til å legge 1 m stripe med ‘NoMoreNails’ eller annet lim som ‘griper’ med en gang, presset den på plass og holdt den et minutt eller to 😄 Er i alle fall slik jeg har festet mye rart i mine båter. Evt ‘nanotape’ dersom maskinsromstaket er noenlunde glatt. 

Enig med Fantino, med en meters list bør den være mer enn fleksibel nok til å kunne presses opp 1-2cm i buen😊 Monterte ei lignende list til en kalesjebøyle i en Baltic for 3-4 år tilbake, der mener jeg på det var en bue på rundt 4-5cm på meteren. Ser også slike LED-listet gjerne blir skrudd/limt til å følge takbuen i varebiler de blir montert i, så en viss fleksibilitet må du kunne forvente, så lenge det er en slakk bue med lite spenn.

Hans1sjarken skrev for 1 time siden:

Jeg tenker først å prøve tipset om å lime, og så skru fast skruer i endene. 

Kan være lurt å sikre med skrue på midten i tillegg. Evt. kan du kanskje sette en skru på hver side for å låse av:

T#T

T er skru, # er lista. Du kan også bruke et bånd over.

Jeg vil sterkt anta at det er en fleksibel LED-strips som er festet inni profilen. Selv om det var printkort, burde den tåle litt bøy uten problemer.

Hansvik 14 - Rana 15 DC - Rana 17 DC - ooooiiiiiig????

Nordlænding (konvertert til vestlending) uten båt e som en fesk på lainn. Tørre greier!

Hjemmeside med artikler innen trehobby / finsnekring.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...