Jump to content

Sommerferie 2026-Tønsberg-Shetland-Færøyene-Ytre Hebridene-Kaledonske kanal

Gabi

Recommended Posts

Ja, forresten en morsom ting idag. Dvs kanskje ikke morsom sånn sett, men når jeg skulle lyse med lykta der hvor lufteslangen var la jeg den fra meg oppå en kant. Vipps, så datt den ned et sted. Bak kjøleskapet! Umulig å komme til.

Da var det bare å ikke begynne å tenke over hvordan det liksom er mulig å knote det til sånn, og heller finne frem stjerneskrutrekkeren og skru ut skruene til kjøleskapskanten. Fikk bikket kjøleskapet greit ut og fant lykta! 

Men jada, dvs neida. Strømledningen var for kort. Og løsnet fra hverandre. Antagelig dynget ned av ettermonterte ledninger og slanger der den kom fra. Da var det frem med 6mm2 kabler, og skjøte en skjøt.

Så inn med kjøleskapet, skru i skruene igjen. Og så endelig begynne med den egentlige jobben med lufteslangen! Og det var det jeg rakk!😄

Gabi skrev for 9 timer siden:

Ja, forresten en morsom ting idag. Dvs kanskje ikke morsom sånn sett, men når jeg skulle lyse med lykta der hvor lufteslangen var la jeg den fra meg oppå en kant. Vipps, så datt den ned et sted. Bak kjøleskapet! Umulig å komme til.

Da var det bare å ikke begynne å tenke over hvordan det liksom er mulig å knote det til sånn, og heller finne frem stjerneskrutrekkeren og skru ut skruene til kjøleskapskanten. Fikk bikket kjøleskapet greit ut og fant lykta! 

Men jada, dvs neida. Strømledningen var for kort. Og løsnet fra hverandre. Antagelig dynget ned av ettermonterte ledninger og slanger der den kom fra. Da var det frem med 6mm2 kabler, og skjøte en skjøt.

Så inn med kjøleskapet, skru i skruene igjen. Og så endelig begynne med den egentlige jobben med lufteslangen! Og det var det jeg rakk!😄

Det der hørtes mer enn kjent ut!!😂😂 Jeg må innrømme at jeg hadde brukt litt tid på å skjelle meg selv ut først! Godt jobba med positive tanker @Gabi👍👍😃

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Code0 skrev for 12 timer siden:

Haugesunder Erik Aanderaa har blitt veldig flink til å fly drone og dokumentere fra sine seilturer i området, sjekk ut spillelistene hans på youtube https://youtube.com/@erikaanderaa?si=Iy_t006ZWjo0DnwD 

Ja, helt enig!👍 Jeg har sett alle hans videoer og flere ganger de om Shetland, Færøyene osv. Inspirerende å se på. Og filosofien er å følge drømmene og ikke gi opp, det er bare å prøve igjen til man lykkes. 

Og til sommeren er det vi skal skal prøve! 

Chilli Solbris skrev for 10 timer siden:

Godt jobba med positive tanker @Gabi👍👍😃

Takker!

Jeg lærte en gang av Ed China super-bilmekaniker sine videoer at det å bruke tid på å demontere litt enkle ting for å komme til noe mer knotete kan ofte være lurt. Så i går da, istedet for å knote og holde på med masse greier for å prøve å få opp lykta så lettere å demontere kjøleskapet antatt. Ikke alltid sånt stemmer akkurat men ofte nok!

Ellers med båt er bare å ikke gi opp.... bare å holde på til det blir ferdig! Ofte med god hjelp fra dette forumet!👍

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...