Jump to content

Ideell avstand mellom pakkboks og hylserør?

PaulS

Recommended Posts

Lazyjack skrev for 3 timer siden:

Skjønner ikke helt spørsmålet. Pakkboksen er jo normalt tredd inn på hylserøret og låst fast med slangeklemmer til dette.

Det er ikke pakkboksen som er tredd inn på hylserøret. Pakkboksen er tredd inn i en kraftig gummislange, og gummislangen er tredd inn på hylserøret. Slangeklemmer både på pakkbosen og på hylserøret. 

Komodo skrev for 7 timer siden:

Det er ikke pakkboksen som er tredd inn på hylserøret. Pakkboksen er tredd inn i en kraftig gummislange, og gummislangen er tredd inn på hylserøret. Slangeklemmer både på pakkbosen og på hylserøret. 

Ja, jeg tenkte mer i retning av "Volvokondom" som jeg har i min båt. Det er jo også er en pakkboks men vannsmurt.

Siden jeg holder på å bytte motor nå, den nye er 100 mm lengre enn den gamle så skyter jeg inn et spørsmål her nå.

Jeg har altså vannsmurt Volvokondom som er klamret til en romslig propell hylse (egentlig bare et innstøpt rør) og så sitter det et cutlesslager på brakett utvendig.

Fordi den nye motoren er lengre enn den gamle så ønsker jeg å skyve motoren så langt bak jeg kan, dvs. til det bare er 5-10 mm klaring mellom akslingsflens og kondom. Noen meninger om det? Propellaksling diameter er 25 mm og lengden er ca. 1,2 meter. Motoren er Yanmar 3GM30, tresylindret på gummi labber.

Lazyjack skrev for 3 timer siden:

Siden jeg holder på å bytte motor nå, den nye er 100 mm lengre enn den gamle så skyter jeg inn et spørsmål her nå.

Jeg har altså vannsmurt Volvokondom som er klamret til en romslig propell hylse (egentlig bare et innstøpt rør) og så sitter det et cutlesslager på brakett utvendig.

Fordi den nye motoren er lengre enn den gamle så ønsker jeg å skyve motoren så langt bak jeg kan, dvs. til det bare er 5-10 mm klaring mellom akslingsflens og kondom. Noen meninger om det? Propellaksling diameter er 25 mm og lengden er ca. 1,2 meter. Motoren er Yanmar 3GM30, tresylindret på gummi labber.

Jeg er åpenbart ikke noe ekspert, men går vel greit så man er helt sikker på at ikke terningen kan flytte på seg og bli maltraktert av klemflensen?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...