Steihy Startet 6 timer siden Link til dette innlegget Startet 6 timer siden Vet ikke hvor gammelt dette ankerspillet er, ligner mest på en Tigre i dagens katalog. Full stans for 3-4 år siden, viste seg at børstene kiler seg. Slipte ned hjørnene litt, gått greit til nå. Prøver nå å polere/slipe alle sidene litt. Er det andre ting jeg kan gjøre? Jeg spekulerer på jeg kan lime på en liten plastbit på toppen for å få mer press. Fjæra er kronglete montert, jeg tør ikke ta den ut for å stramme den. Så er det vel ikke så lurt med for mye press på kommutatoren heller? Når den virker, går den fortere på ned enn opp, har vært sånn de 5 årene jeg har hatt båten. Det er ikke pga last nedover, skjer også i benk med strøm rett på ledningene. Chatgpt hevder det er designet sånn, fordi den er ment å gi fart nedover og kraft oppover. Jeg tror AI har dradd den hypotesen ut av ræ lufta, men jeg har tatt feil før. Og jeg kunne virkelig trengt mer fart opp, det er ikke alltid det er god tid. Hvor sannsynlig er det at er en elektrisk feil i motoren? Eller noe jeg ikke har tenkt på? Det en minus og to pluss (en for hver retning) inn på motoren. Vil det gi noe info å måle ampere på en av retningene om gangen? Evt spenningsfall? Sitér dette innlegget Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis. Link to post
Hulda Svart 4 timer siden Link til dette innlegget Svart 4 timer siden Det jeg muligens kan helle mot er at børstene synger på siste verset. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.