Bølgetopp Startet 22.Desember Link til dette innlegget Startet 22.Desember Vi må skifte forsikringsselskap på bryggene i båtforreninga. Nokon som har tips til kven som tilbyr dei beste avtalane og om det lønnar seg å vere medlem i Kongelig norsk båtforbund for avtale gjennom dei? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 23.Desember Link til dette innlegget Svart 23.Desember Kan dessverre ikke hjelpe deg med hvilket forsikringsselskap som er best, men anbefaler å sjekke vilkårene nøye. Hører f.eks. rykter om at enkelte selskap stiller krav til inspeksjon av kjettinger og moringer med visse mellomrom. Uansett smart å sjekke tilstanden på moringer, men det blir jo en kostnad dersom det må gjøres hyppig. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Skipper Worse Svart 23.Desember Link til dette innlegget Svart 23.Desember Å ikke holde preventivt vedlikehold med å sjekke alt "undervanns" etter et "religiøst regime" er bestemt ikke en god oppskrift. Jeg har hatt anledning til å se hva som skjer når det ikke er godt nok. Ikke hyggelig. At forsikringsselskapene krever et jevnlig tilsyn er bare et gode. KNBF/Norske Sjø kommer "on line" med nye havneforsikringer fra If fra årsskiftet. Ikke sikkert at det passer alle og enhver, men helt sikkert verd å vurdere. Jeg har ikke sett konkrete vilkår ennå så vil ikke kommentere dekning. Men håepr at det blir bede enn hva det var da Tryg hadde Norske Sjø porteføljen. Da hadde de eksempelvis bare rettshjelpdekning for tvister med medlemmene. Og ikke for tvister med alle andre. Mildt sagt ikke en innertier sammenliknet med behovet. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Komodo Svart 23.Desember Link til dette innlegget Svart 23.Desember Skipper Worse skrev 50 minutter siden: Å ikke holde preventivt vedlikehold med å sjekke alt "undervanns" etter et "religiøst regime" er bestemt ikke en god oppskrift. Jeg har hatt anledning til å se hva som skjer når det ikke er godt nok. Ikke hyggelig. At forsikringsselskapene krever et jevnlig tilsyn er bare et gode. Mulig jeg uttrykte meg uklart, men jeg er selvsagt ikke motstander av god kontroll av moringer og kjettinger. Har sjekket utallige moringer og kjettinger gjennom snart 40 år, og har sett mange skrekkeksempler. Mange lever i den troen at brygga er skrudd fast i bunnen, og ser ikke ut til å være klar over at den henger i moringer og kjettinger som ruster. Poenget mitt var at noen selskap kanskje krever årlig kontroll av kjettinger, noe jeg anser som i overkant hyppig. Jeg vet ikke hvilket selskap det er og har heller ikke sett vilkårene skriftlig, bare en muntlig forklaring av han som eier brygga. Legger for ordens skyld ved bilder av et par skrekkeksempler. Her hadde seks kjettinger røket før noen tok affære. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Skipper Worse Svart 23.Desember Link til dette innlegget Svart 23.Desember Herlig tilfelle. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.