Jump to content

Montera septiktank. Grunnleggande val, planlegging og installasjon

Ask

Recommended Posts

Hei

Her kjem nok ein tråd om septiktank.

Den gamle septiktanken har hamna på miljøstasjonen, og eg bør montera ein ny.

Utgangspunktet.

-Båten er ein Fontaine Pajot, Athena 38, 1995 modell. Altså ein seglkatamaran.

-Det er skjeldan meir enn to personar om bord på tur.

-Septiktanken som var om bord var ettermontert. Altså ingen original montering frå verftet.

-Det er eit RM 69 pumpetoalett i kvart skrog.

-38 mm slangar.

Målet er eit så enkelt, problemfritt, luktfritt, lett, og monteringsvennleg, og rimeleg opplegg som mogeleg.

(Om lag i denne rekkefjølja.)

Eg trur dette talar for:

-så kort slangar som mogeleg.

-ingen 90-graders bend.

-stor slangediameter.

-mannlokk.

-tank over vasslina. (Ingen pumpa.)

-så stor tank som mogeleg.

-tank av plast.

Diverre er båten slik at tank over vasslina vil medføra lange slangar, og ca. to meter høgdeskilnad mellom toalettpumpa og septiktanken.

Difor har eg slått frå meg å ha tank over vasslinja.

Eg tenkjer å ha ein y-ventil på slangen frå toalettet, slik at eg kan skifta mellom å pumpa mannskiten til tanken, eller rett ut.

Problemstillingar.

Kva type septikpumpa bør eg velja? Membranpumpa eller kvernepumpa? Pro & cons?

Kva merker er bra, og kva merker bør eg styra unna?

Finst det kvernpumper med 38 mm stuss ut?

Lufting: Så stor diameter som mogeleg. 38 mm? Er det nokon grunn til ikkje å ha t.d. 50 mm, om det er plass?

Bør utløpet vera under tanken, og med avstengingsventil, eller vera.på toppen med innvendig røyr ned til botn av tanken?

Bør eg montera ein innløpsslange som gjer det lett å fylla tanken med vatn? Dette for enkel reingjering, og mindre lukt.

Kan dekktømminga monterast på skutesida? Kor stor er diameteren på flensane?

Eg har sett litt på desse tankane som Maritim sel?

"Diablo" https://www.maritim.no/diablo-tank

"No name" https://www.maritim.no/septiktank-plast

Einkvan med erfaring? 

Einkvan som veit diameter på mannloka?

Eg er takksam for alle innspel og synspunkt.

Jeg installerte nettopp ny tank hos meg. Jeg brukte den siste du linket til der (den gule) samt en kvernpumpe. 

Tanken var av god kvalitet. Fulgte med fittings sånn at du kan koble til inn og ut av tank samt lufting. To lokk til de som ikke er i bruk. Jeg har og tømming fra utsiden så måtte få tak i en fitting til. Maritim Stavanger hadde flere slike liggende så fikk enkelt tak i. Denne tanken har 2 stk utløp (som da har rør som går ned til bunn av tanken) samt 2 stk påfylling. Samt en lufting. Det er og laget mulighet for å enkelt skjære ut hull til septik måler, men jeg bruker en Gobius C som bare limes på toppen. 

Jeg har da en slange som går rett til pumpen og videre til ventil og gjennomføring. Pumpen er en Seaflo pumpe. 38mm innløp og 25mm utløp. 

Når det kommer til lufting så er det ikke feil å bruke så stor som mulig. Jeg bruker den ene 38mm porten til lufting. 

Jeg har og montert en slange som har ventil og gardena kobling sånn at jeg kan enkelt fylle tanken med rent vann for å rense den. Funker veldig enkelt :) 

Glemte så klart og ta bilde etter jeg var ferdig, men her er tanken på plass i skottet. 

IMG_0730.jpeg.5c52a4b3483e4eede003d48ae1d0962c.jpeg

Er vel 10 år siden jeg kastet ut pumpedassen, monterte ny toppmodell med kvern, og bygde inn en slik tank (samt bygde hele badet, da det i praksis bare var et motorrom med en dass foran).

Tanken monterte jeg langt over vannlinjen, men har ikke fritt fall. (Hadde vel kanskje sett på muligheten for det nå, men visste ikke bedre da.)

Septikpumpen jeg satte inn var av den billigere typen (ikke membran), og har fungert prikkfritt (men jeg har passet på å ikke kjøre den tørr lenge).

Rørene er gasstette.

Lagde samtidig tømmeuttak på dekk, som også fungerer fint for å spyle vann inn for skylling (men stikker såklart ikke vannslangen inn der). 

Det som har vært av lukt har kommet fra luftingen når jeg har vært slapp med tømming/sanitærveske. Luftingen er vel 25mm.

For et par år siden gikk kverna på dassen i stå og måtte jeg demontere den og kakke løs urinstein. (Jeg har ikke brukt noe lurium for å forhindre dette, og bruker sjøvann til skylling.)

Totalt sett har jeg vært veldig fornøyd, men unntak av måleren som bare har vist når tanken har vært full, så nå har jeg kjøpt en Gobius så jeg får bedre kontroll på fyllingsnivået.

Plastinvent har mange ulike tanker og er fleksible med tanke på plassering og valg av stusser og slike ting. Er dere primært to ombord hadde jeg kanskje montert tank i det ene skroget og latt det andre gå til sjø så sparer du litt mikk-makk om du vil ha fleksibilitet?

Min erfaring er ellers at behovet for en pumpe til tømming melder seg etterhvert uavhengig av om man har ejector eller fritt fall med tank over vannlinjen. Mye triveligere å montere inn en slik med en gang og velge en pumpe av god kvalitet.

Ask skrev On 27.12.2025 at 21.13:

Lufting: Så stor diameter som mogeleg. 38 mm? Er det nokon grunn til ikkje å ha t.d. 50 mm, om det er plass?

Lufting bør være så stor som mulig. De anaerobe bakteriene som lager lukt vil ha oksygenfattig miljø.

Oksygen er også nødvendig for å unngå at syrefaste tanker blir "markspist", men du skal jo ha plasttank.

Svært mange norskproduserte båter hadde (har?) kun  1/2" lufting, gjerne med skroggjennomføring med netting..

Ask skrev On 27.12.2025 at 21.13:

Eg tenkjer å ha ein y-ventil på slangen frå toalettet, slik at eg kan skifta mellom å pumpa mannskiten til tanken, eller rett ut.

Om du ikke kommer du til å bruke toalettet mye i rom sjø ville jeg droppet det. Mer komplisert installasjon og mer som kan lukte/lekke/korrodere og kreve vedlikehold.

Riviera 925 kjøpes. Aksling, fly, 2006- 

Hei

Takk for alle svar.

@Mr_Stian Informativt at du opplever at tanken er av god kvalitet. Det er fint om du kan posta eit bilete av ferdig installasjon.

Ove T skrev On 27.12.2025 at 22.41:

hej Här finns en del tips Hålltank

Hälsningar Ove

Nyttig link. Takkar.

Dei rår til å ha nett på luftinga. Dette for å unngå insekt. Det er vel neppe naudsynt? Eg har forstått det slik at nett i luftinga berre fører til trøbbel. Stemmer det?

@Maika

Dei tankana var svært dyre! Diverre, eller heldigvis, passar dei ikkje til der eg har tenkt å ha tanken.

Takk for tips om billigpumpa. Eg trur eg satsar på ei billg pumpa. Kva merke kjøpte du?

Sebaldus skrev for 12 timer siden:

Sebaldus skrev for 12 timer siden:

Plastinvent har mange ulike tanker og er fleksible med tanke på plassering og valg av stusser og slike ting. Er dere primært to ombord hadde jeg kanskje montert tank i det ene skroget og latt det andre gå til sjø så sparer du litt mikk-makk om du vil ha fleksibilitet?

Det blir berre septiktank i det eine skroget.

cosmic skrev for 11 timer siden:

Litt på siden av det du spør om,men TMC har dn rekke bra toaletter. Lykke til og godt nytt år.

Takk. Det er ikkje min erfaring.

Det kjem aldri noko frå TMC om bord i mine båtar. (Hulda har god erfaring med TMC, men det hjelper ikkje.)

Ingar skrev for 7 timer siden:

Lufting bør være så stor som mulig. De anaerobe bakteriene som lager lukt vil ha oksygenfattig miljø.

Oksygen er også nødvendig for å unngå at syrefaste tanker blir "markspist", men du skal jo ha plasttank.

Om du ikke kommer du til å bruke toalettet mye i rom sjø ville jeg droppet det. Mer komplisert installasjon og mer som kan lukte/lekke/korrodere og kreve vedlikehold.

Y-ventil frå Trudesign er kjøpt inn. Eg ser jo at det blir eit meir sårbart system med y-ventil.

Vårt bruksmønster er slik at septiktanken neppe blir brukt veldig ofte. Difor er det freistande å ha høve til å pumpa driten rett ut. 

Det er freistande å ha ferskvasskylling. Vil det vera eit problem om ein dedikert tank er ca. to meter høgare oppe enn dassen?

Er det verdt bryet å har ferskvasskylling?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...