Jump to content

Problemer med skadeoppgjør fra forsikringsselskap?


GKN

Recommended Posts

Jeg er i ferd med å bytte Forsikrings selskap og i den forbindelse lurer jeg på om noen har hatt store problemer med sitt Forsikringselskap i.f.m Skadeoppgjør,

og hvilket Forsikringselskap er det?(da velger jeg ikke det samme).

Det som jeg skal forsikre er bil, båt, hus & reise.

Det eneste argumentet jeg blir møtt av fra det selskapet jeg har i dag er, hvis jeg bytter:

"bare vent til du må ha et skade oppgjør, da får du se..."

Link to post
Share on other sites

Hadde tidligere Vesta og var meget fornøyd med et par skadeoppgjør. Vesta ble for dyre på nåværende båt og bruker nå Norske Sjø. Har hatt et skadeoppgjør der og det var også helt 100.

 

If for en god del år siden snakker vi ikke om :puke:

Redigert av SveinHa (see edit history)

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Nå sier ikke du noe om hvilket selskap du vil bytte fra da.....

Men OK. Det finnes vel både skrekkhistorier og solskinnshistorier om alle selskapene. Siden jeg nå har en solskinnshistorie bør jeg vel kanskje ikke underslå den?

I fjor sommer var jeg nedi et skjær utenfor Skjærhallen, Hvaler. Litt :blush: var det, for jeg visste det var der og jeg så staken – men svingte altså litt for nær.

Dette var like før ferien min – og det hastet med å få utbedret skader på flyndre, propell og ror. Jeg tok kontakt med If – og de ordnet kjapp besiktigelse av skaden og raskt oppgjør.

 

(En videosnutt på hjemmesiden min viser skaden: MorMajor på land )

 

Vel, historien stopper ikke der. En snau uke senere måtte jeg nemlig tilbake til samme selskap. Min datter var blitt rygget på mens hun kjørte bilen min. Også denne saken gikk fort og smertefritt gjennom systemet. :smiley:

 

Mvh

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Igjenom jobben så har vi fast avtale med IF og Gjensidige på alt av skader unnder så og så mange kr (sakene går uten knussel direkte til oss) Vi gjør og noen saker for andre selskap men min erfaring her i distriktet er uten tivil at dde 2 nevnte er suverene på skadebehandling og at de kundene som blir misfornøyd nesten uten unnak har krevvd litt i overkant av hva som er rimelig

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Har så langt vært fornøyd med If, bortsett fra en bilsak jeg hadde for snart 10 år siden da det oppsto det en misforståelse som ikke var helt bra.

 

Fikk valgfri saksbehandler da jeg gikk tilbake til If for noen år siden. Gjorde samme erfaring som deg ang. Lasse angående bilskade. Og hadde de ikke gått med på det så hadde det ikke blitt If igjen. Alt er forhandlingsbart.

Link to post
Share on other sites

Her värt totalkunde hos Storebrand og nå IF i ca. 30 år. Har fått greit opp gjör för, men så var det prisen da.... :cryin:

Ifjor ble båten öket fra ca. 8500 til 11000+, da var nok nok, og gikk til Terra med hus biler og båt.

Det eneste Terra ikke kunne matche var huset (noen hundringser dyrere), men båten på ca 8000 og bilene var billigere.

Jeg har nettopp gjennomgått mine forsikringer med Terra, og iår har båten kommet ut på 5400 :cool: , og huset er blitt 200 dyrere, men med dobbelt oppgradering av skadebelöp (fra 1mill til 2mill.). Ifjor hadde jeg innbrudd i bilen, med knust rute, ingen ting stjålet (utstyr for 30000 lå i bilen), fikk beskjed om å kontakte glassmester...kostnad 0,00 :cheers:

 

Jeg forblir i Terra!! :nono: :seeya:

Fairline Mirage 29 er solgt.

Link to post
Share on other sites

Her värt totalkunde hos Storebrand og nå IF i ca. 30 år. Har fått greit opp gjör för, men så var det prisen da.... :cryin:

Ifjor ble båten öket fra ca. 8500 til 11000+, da var nok nok, og gikk til Terra med hus biler og båt.

Det eneste Terra ikke kunne matche var huset (noen hundringser dyrere), men båten på ca 8000 og bilene var billigere.

Jeg har nettopp gjennomgått mine forsikringer med Terra, og iår har båten kommet ut på 5400 :cool: , og huset er blitt 200 dyrere, men med dobbelt oppgradering av skadebelöp (fra 1mill til 2mill.). Ifjor hadde jeg innbrudd i bilen, med knust rute, ingen ting stjålet (utstyr for 30000 lå i bilen), fikk beskjed om å kontakte glassmester...kostnad 0,00 :cheers:

 

Jeg forblir i Terra!! :nono: :seeya:

Selv har jeg visst for mange skader til at Terra vil ha meg som kunde.

Siste 3 år har jeg 1-en-skade, bilen min ble stjålet.

 

På toppen av alt tok oppgjøret etter skaden flere mnd, (og bilen som var kjøpt inn med tanke på en bestemt tur, ble stående på verksted den helga.)

 

Etter dette har jeg opplevd en sur og tverr holdning fra Terra, i dag har jeg ikke lenger noe som helst kundeforhold der.

Bilene har jeg i IF.. (God service, gode priser)

Båten i Norske Sjø

Link to post
Share on other sites

Selv har jeg visst for mange skader til at Terra vil ha meg som kunde.

Siste 3 år har jeg 1-en-skade, bilen min ble stjålet.

 

På toppen av alt tok oppgjøret etter skaden flere mnd, (og bilen som var kjøpt inn med tanke på en bestemt tur, ble stående på verksted den helga.)

 

Etter dette har jeg opplevd en sur og tverr holdning fra Terra, iBilene har jeg i IF.. (God service, gode priser)

Spörsmålet er hva IF er? Det er en hel del agenter på vegne av IF, og min var 1814 et eller annet), de hadde god oppfölging og service. Hva er Terra, også via andre selskaper, som Telespar, og de har en meget god service. Veldig mange skader......hvem vil ha deg da????? :confused::crazy:

Fairline Mirage 29 er solgt.

Link to post
Share on other sites

Spörsmålet er hva IF er? Det er en hel del agenter på vegne av IF, og min var 1814 et eller annet), de hadde god oppfölging og service. Hva er Terra, også via andre selskaper, som Telespar, og de har en meget god service. Veldig mange skader......hvem vil ha deg da????? :confused::crazy:

Du fikk med deg at jeg har 1 skade de siste 3 år? Er det mange skader?

 

Jeg handler direkte fra If.., og handlet via Lillestrømbanken i Terra.

Greia er den at ved skade er det uansett selskapet selv som tar kontakt.

Jeg har hatt skader i begge selskaper, et tyveri, og noen påkjørsler (Jeg har aldri hatt skyld i en ulykke, men desverre vært involvert i langt flere enn snittet, disse registreres ikke som forsikringsskade for mitt vedkommende)

Link to post
Share on other sites

Jeg bruker Norwegian Broker som handler forsikring hovedsaklig gjennom et underselskap av Lloyds. Har ikke peiling på hva som skjer om jeg får bruk for dekning. Men de opererer med bonussystem, så med full bonus (20%) blir denne forsikringen 3-4000 billigere enn jeg fikk hos Gjensidige med alle bonuser og totalkundepakke. Da måtte jeg også kjøpe GPS sporingssystem!

 

Men er det noen som har erfaring med disse selskapene som megler forsikringer gjennom utenlandske selskap?

Link to post
Share on other sites

Har svært dårlige erfaringer med IF, men vil ikke prosedere saken min på nettet. Ville absolutt ikke valgt det selskapet selv.

Samme her ang. IF.

 

Etter vannskade (naboen over brakk et rør) og innbrudd i båten er jeg meget fornøyd med Gjensidige`s håndtering. Vannskaden tok litt lang tid, men det skyldtes et noe komplisert oppgjør grunnet en polise under borettslaget for bygningsmassen og en annen polise dekket vårt innbo.

 

mvh

 

Barsk II :flag::sailing:

Redigert av Barsk II (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Fikk valgfri saksbehandler da jeg gikk tilbake til If for noen år siden. Gjorde samme erfaring som deg ang. Lasse angående bilskade. Og hadde de ikke gått med på det så hadde det ikke blitt If igjen. Alt er forhandlingsbart.

 

Høres jo greit ut, men hvordan skal man vite hvilken saksbehandler man skal bruke da :confused:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Høres jo greit ut, men hvordan skal man vite hvilken saksbehandler man skal bruke da :confused:

Valgfri saksbehandler høres ut som en salgsgimmick. Det eneste jeg kan tenke meg, er at jeg vet hvilken saksbehandler jeg IKKE vil ha, men da er sjansen stor for at jeg skifter forsikringsselskap også.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Valgfri saksbehandler høres ut som en salgsgimmick. Det eneste jeg kan tenke meg, er at jeg vet hvilken saksbehandler jeg IKKE vil ha, men da er sjansen stor for at jeg skifter forsikringsselskap også.

 

Litt vrient å skifte selskap i det øyeblikket du står og skal velge saksbehandler vil jeg tro :wink:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Litt vrient å skifte selskap i det øyeblikket du står og skal velge saksbehandler vil jeg tro :wink:

Hvorfor kjenner du noen i et forsikringsselskap? Fordi du har hatt et skadeoppgjør med dem. Hvis oppgjøret gikk greit, husker du ikke hvem som var saksbehandler, hvorfor skal du huske navnet på en som bare gjør jobben sin?

 

Hvis oppgjøret IKKE gikk greit, er sjansen stor for at du husker navnet på saksbehandleren. Da er også sjansen stor for at du ikke vil ha noe mer med dette selskapet å gjøre.

 

Du får altså ikke benyttet deg av kunnskapen din.

Redigert av Lars_Herman (see edit history)

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Jeg jobber i Vesta forsikring, viss du vil så kan jeg sette opp et tilbud til deg, men da må jeg ha litt opplysninger.

Vi er kanon bra på seilbåter og snekker, men vesta har senket prisene på båter det siste året.

Min mail adr er laihel@start.no, eller fax på tlf 51884261.

Bare husk å gi meg et tlf nr, hvor jg kan treffe dere i tilfelle det skulle være noe jeg lurer på. :wink:

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Jeg jobber i Vesta forsikring, viss du vil så kan jeg sette opp et tilbud til deg, men da må jeg ha litt opplysninger.

Vi er kanon bra på seilbåter og snekker, men vesta har senket prisene på båter det siste året.

Min mail adr er laihel@start.no, eller fax på tlf 51884261.

Bare husk å gi meg et tlf nr, hvor jg kan treffe dere i tilfelle det skulle være noe jeg lurer på. :wink:

Går Windy 37 som snekke? Windy lagde jo ei snekke på 80 tallet

Bilde

Jeg testet ut denne "Maritim" forsikringen og fikk svar fra 3 selskaper. Pantaenius kostet ca 45.000 NOK. Qualitu Broker og Norwegian Boker kostet samme som jeg hadde fått tilbud på tidligere fra dem, og det lå ca 30.000 billigere. Pantaenius anser jeg som useriøse med sine priser. Jeg hadde samme erfaring da vår Nidelv 300 skulle forsikres. Ettersom Nidelv anbefaler Pantaenius regnet jeg med at prisene var OK. 33.000 skulle de ha for den båten. Etter en mail fra meg til daglig leder på Nidelv der jeg gjorde han oppmerksom på hva han anbefaler kom nytt tilbud fra Pantaenius som var 15.000 kroner lavere :rolleyes: De sa noe om at de trodde jeg bodde i Danmark da de sendte meg det første tilbudet :lol:

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Jeg jobber i Vesta forsikring, viss du vil så kan jeg sette opp et tilbud til deg, men da må jeg ha litt opplysninger.

Vi er kanon bra på seilbåter og snekker, men vesta har senket prisene på båter det siste året.

Min mail adr er laihel@start.no, eller fax på tlf 51884261.

Bare husk å gi meg et tlf nr, hvor jg kan treffe dere i tilfelle det skulle være noe jeg lurer på. :wink:

Sjekket med Vesta om det var noe å spare på min båt. Med alle tenkelige rabatter og sammenlignbare betingelser, beløp, egenandeler etc. så kom Vesta ut ca. 15% høyere enn det jeg idag betaler hos Gjensidige. Det kan selvfølgelig være annerledes med andre båter/steder osv., men ingen hjelp å få for meg! :nonod:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...