Jump to content

Problemer med skadeoppgjør fra forsikringsselskap?


GKN

Recommended Posts

Skifter fra Vesta til IF i disse dager og sparer nesten 2000,- i året bare på båten min. Tok med huset og to biler så ble besparelsen over 6000,- i året som kan gå til båtutstyr. Gikk ned fra ca 21000,- til ca 14000 for alt. Fikk bra samlerabatt hos IF. Vil bare nevne at Gjensidige skulle ha over 8000,- for båten og Vesta 6574,- og IF godt under 5000,- med full kasko hos alle.

Redigert av Kotnes (see edit history)

Kroppen har passert 50 men ikke hue.

Link to post
Share on other sites

Alle båter med rund hekk, går vel som snekke, å har din båt det, så har jeg ingen problemer med å få til en god pris til deg.

Men har du uheldigvis båt med hekkagregat, så kan jeg ikke garantere noe, pga det er flere skader med båter med hekkagregat. :sailing:

Nå skal jeg være litt frekk! Det du sier er på en måte; "Har du en båt som det ikke skjer skader med så tar jeg gjerne pengene dine (premien du innbetaler), men ikke kom til meg med en båt hvor det skjer skader, for mine penger (betalt av forsikringstagerne som premie) vil jeg beholde selv! Jeg har store utgifter og vil gjerne leve godt !"

 

Forsikringstager og forsikringsselskap er motparter - det må man ikke glemme!

 

ps

Er det helt godtatt at en ansatt i et forsikringsselskap kan "solicit business" på dette forumet? :rolleyes:

ds

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Alle båter med rund hekk, går vel som snekke, å har din båt det, så har jeg ingen problemer med å få til en god pris til deg.

De som har denne båten burde vel da ha gode muligheter for rimelig forsikring :yesnod:

 

Bilde

 

Både akterspeil, badeplattform og undervannsskrog (?) er runde, og den har heller ikke hekkagregat ......

Hilsen hos

Link to post
Share on other sites

Har en kamerat som fortøyde en snekke på svært grundt vann. Ved fjære kantret båten. Vesta utbetalte full erstatning umiddelbart uten noe tull. Han fikk også tilbud om å beholde båten, eller de kunne betale den ut. Ellers er forsikringsselskaper jevnt over noen håpløse folk, tror alle er like ille. Legg imidlertid større vekt på hva som dekkes av forsikringen, en liten setning fra eller til i kontrakten, er det som kan bety forskjellen om uhellet skulle være ute.

Link to post
Share on other sites

Det er ikke bare hekken på båten og hekkagregat som er avgjørende, men litt om hvor mange knopp den går og fot. Det jeg mente med at vi var bra på snekker er at det er veldig lite problemer med de. De som har litt større båt kan jo prøve Norwegian broker.

Hvis jeg husker riktig har du tidligere sagt at du er ansatt i Vesta? Er ikke det du driver med aktivt salg og markedsføring? Er det helt meningen at man skal drive med her? Gjør meg strengt tatt ikke noe, men Vesta har ikke vært konkuransedyktig på noe som helst for meg og da snakker jeg:

Hus m/innbo og løsøre, hytte m/innbo og løsøre, biler, båter (motor, seil, seiljolle) og hund :cryin:

 

..

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Det er ikke bare hekken på båten og hekkagregat som er avgjørende, men litt om hvor mange knopp den går og fot. Det jeg mente med at vi var bra på snekker er at det er veldig lite problemer med de. De som har litt større båt kan jo prøve Norwegian broker.

Jeg skjønte jo det da - men tok deg på ordet når du sa at dere var billige på alt med rund hekk. Min erfaring er at norske selskaper er 2-3 ganger så dyre som utenlandske selskaper på større og raske båter.
Link to post
Share on other sites

men Vesta har ikke vært konkuransedyktig på noe som helst for meg og da snakker jeg:

Hus m/innbo og løsøre, hytte m/innbo og løsøre, biler, båter (motor, seil, seiljolle) og hund :cryin:

Billigst hos meg, og hos far og hos søster...

 

Men dette kan endre seg, og det er jo derfor den nye loven kom så folk kan lettere skifte når man ikke er fornøyd med pris eller service...

Link to post
Share on other sites

Jeg har selv valgt Quality Broker og er veldig fornøyd med informasjon og service. Prisen er god og vilkårene virker helt greie. Imidlertid funderer også jeg på hva som vil skje ved evt. skade og her er vi ved det litt underlige:

 

Hverken i denne tråden eller noen andre tråder har jeg klart å fange opp at noen har hatt skadesaker med Norwegian Broker eller Quality Broker. Og dette temaet har da vært tatt opp opptil flere ganger før.

 

Hva dette kommer av kan man jo lage mange teorier om:

-Kundene får ikke skader :cool: (og derfor billige forsikringer)?

-Kundene er slått konkurs av forsikringsselskapene?

-Kundene er for opptatt med cognac og cigarer og derfor ikke på båtfora?

 

Fra spøk til alvor: Er det virkelig ingen som har skadeerfaringer fra Norwegian eller Quality Broker???

Link to post
Share on other sites

Hvis jeg husker riktig har du tidligere sagt at du er ansatt i Vesta? Er ikke det du driver med aktivt salg og markedsføring? Er det helt meningen at man skal drive med her? Gjør meg strengt tatt ikke noe, men Vesta har ikke vært konkuransedyktig på noe som helst for meg og da snakker jeg:

Hus m/innbo og løsøre, hytte m/innbo og løsøre, biler, båter (motor, seil, seiljolle) og hund :cryin:

 

..

Jeg husker veldig godt at jeg en gang møtte på en forsikringsselger fra Vesta på et kjøpesenter..

Denne selgeren mente at INGEN kunne gi meg bedre pris på forsikring av bilen min enn han.. Og aller minst det selskapet jeg allerede hadde.. Nemlig If..

Selgeren modererte seg nok noe neste gang han pratet med en kunde, han ga meg en pris som lå mer enn 500% høyere enn prisen jeg betaler i If..

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Fra spøk til alvor: Er det virkelig ingen som har skadeerfaringer fra Norwegian eller Quality Broker???

Tja, jeg ringte jo når gummijolla ble ødelagt etter 2 dager i bruk. Ingen problem var svaret (Norwegian Broker). Men egenandelen var 1500kr (tror jeg), og jeg klarte å lappe dritten. Så dermed var det en smal sak. Men det skulle bare mangle, for bonustapet mitt hadde blitt noen tusen (de opererer med bonussystem slik bilforsikringer).

 

Men jeg også lurer på om det ikke er noen som har positive eller negative oppgjør med NB eller QB?

Link to post
Share on other sites

Du fikk med deg at jeg har 1 skade de siste 3 år? Er det mange skader?

 

Jeg handler direkte fra If.., og handlet via Lillestrømbanken i Terra.

Greia er den at ved skade er det uansett selskapet selv som tar kontakt.

Jeg har hatt skader i begge selskaper, et tyveri, og noen påkjørsler (Jeg har aldri hatt skyld i en ulykke, men desverre vært involvert i langt flere enn snittet, disse registreres ikke som forsikringsskade for mitt vedkommende)

Nå er de jop slik at Lillestrøm og 85 andre banker eier skadeselskapet da. Så en del innflytelse har de nok på hva som foregår i skadeselskapet. Terra er jo en allianse akkurat som sparebank 1

Link to post
Share on other sites

Nå er de jop slik at Lillestrøm og 85 andre banker eier skadeselskapet da. Så en del innflytelse har de nok på hva som foregår i skadeselskapet. Terra er jo en allianse akkurat som sparebank 1

Isåfall burde absolutt lillestrømbanken gjort det de kan for å hjelpe.. Jeg har vært trofast kunde der siden jeg fikk mitt første bankkort som 15-åring, har alltid hatt penger på kontoen, men har til tider lånt en del penger også, har aldri bommet med å betale et avdrag..

Men, jeg er tydeligvis ikke ansett som en kunde de ønsker, noe forøvrig bankdirektøren klarte kunststykket å bekrefte (indirekte).

jeg er visst ikke en del av gruppen de satser på, så nå har jeg opprettet konto i Storebrand Bank, som så langt er langt bedre for meg!

Link to post
Share on other sites

Høres jo greit ut, men hvordan skal man vite hvilken saksbehandler man skal bruke da :confused:

 

Det visste jeg heller ikke for å være ærlig. Men jeg visste hvem jeg ikke ville ha.

Og vi fikk nettopp "tilbud" fra Gjensidige. At det går an å drive butikk som de gjør skjønner ikke jeg. Konsulenten drev ren høytlesing fra prislista og han skjønte ikke hvorfor han ble spurt om hvorfor han kastet bort tiden vår. Ikke kunne han gi et tilbud som var et ordentlig tilbud og ikke var han interessert i å prøve å matche If hverken på gode vilkår eller pris. Jøje meg sier jeg.

Link to post
Share on other sites

Isåfall burde absolutt lillestrømbanken gjort det de kan for å hjelpe.. Jeg har vært trofast kunde der siden jeg fikk mitt første bankkort som 15-åring, har alltid hatt penger på kontoen, men har til tider lånt en del penger også, har aldri bommet med å betale et avdrag..

Men, jeg er tydeligvis ikke ansett som en kunde de ønsker, noe forøvrig bankdirektøren klarte kunststykket å bekrefte (indirekte).

jeg er visst ikke en del av gruppen de satser på, så nå har jeg opprettet konto i Storebrand Bank, som så langt er langt bedre for meg!

Har alltid mistenkt bankene for å være mer interressert i kunder som er dårlige betalere. Det er penger å tjene på å tvangsselge hus, biler og båter til de som ikke klarer forpliktelsene. De tjener også grovt på de som må ta opp kortidslån til høy rente for å ha til smør på kaka.

Link to post
Share on other sites

Har ikke hatt noe problemer med skadeoppgjør, men fikk en annen problemstilling i fanget ved kjøp av ny båt. Båten er produsert i utlandet og skal leveres fra forhandler i Norge, og det er forhandler som ordner transporten. Kontrakten følger standardvilkårene i norsk lov bortsett fra båtselgermafiaens vanlige krav om at båten må betales fullt og helt før den får forlate verftet i det store utland.

 

Forsikringsspørsmålet er hvem som er ansvarlig før jeg har kvittert for mottatt båten hos forhandleren i Norge. Transporten var forsikret, det sjekket jeg, men forhandler insisterer på at forsikring av båten er mitt ansvar i det den leveres på verksted for klargjøring.

 

Dette kan jo høres litt urimelig ut, men siden båten er betalt før den formelle overleveringen så er det greit å ha en bunnsolid garanti eller forsikring for disse pengene. Forsikringsselskapet var på sin side en smule skeptisk til å forsikre en såpass verdifull gjenstand som ikke var registrert eller merket med tyverisikring og som egentlig ikke var ferdig montert (rigg og elektronikk er ingen uvesentlig verdi). Vel, båten ble uansett forsikret med utgangspunkt i skrognummer.

 

Jeg var likevel nysgjerrig på hvordan forsikringsselskapet ville håndtere tyveri eller skade, og svaret var greit nok. Jeg ville fått oppgjør, og deretter ville selskapet krevd full erstatning fra forhandler/verksted. Dette er en ordning jeg er fornøyd med, men jeg er ikke sikker på om forhandleren tenker at det er slik det fungerer. :lol:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...