Jump to content

VHF med mulighet for 2 håndsett?


Båtfareren

Recommended Posts

Var innom Pronav sine hjemmesider... De skulle kun ha 4875 kroner for Navman 7110... Så at de planlegger noe større inpass på det norske VHF markedet er vel heller tvilsomt

 

Pronav's prisliste for 2006

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Var innom Pronav sine hjemmesider... De skulle kun ha 4875 kroner for Navman 7110... Så at de planlegger noe større inpass på det norske VHF markedet er vel heller tvilsomt

 

Pronav's prisliste for 2006

 

Snakket nettopp med Pronav. De skjønte ikke at prisen fra Gøteborgmessa inkluderte moms.

 

De opplyste at de solgte nærmest alt det de hadde tilgjengelig av VHF - så det forelå visstnok ingen planer om noen kampanje.

Link to post
Share on other sites

Det finnes uttallige skip som seiler mellom europa og amerika, du tror vel ikke at disse har to sett med vhfer?

Dette blir det samme som med biler. Regler som gjelder for norske biler mht Periodisk (EU) kontroll, blinklys på siden osv gjelder ikke hvis du tar med deg en bil registrert i et land uten disse reglene.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Dette blir det samme som med biler. Regler som gjelder for norske biler mht Periodisk (EU) kontroll, blinklys på siden osv gjelder ikke hvis du tar med deg en bil registrert i et land uten disse reglene.

Nå kjører jeg ikke så mye bil men vhfene ombord blir omprogramert til int. kanaler. Dette regner jeg virkelig med at det er krav til!!
Link to post
Share on other sites

Har noen av dere ERFARING med bruk av et apparat med ekstra håndsett? Jeg lurer på hvordan volumkontrollen fungerer på disse. Kan den justeres individuelt for hovedapparat og håndsett, eller fungerer hovedapparat som "master" slik at håndsettet kun kan justeres i forhold til hvilket volum som er satt på hovedapparatet? Litt av meningen med et slikt oppsett må være at frivakten som ligger og sover under dekk skal slippe å høre på skvalderet, mens man har greit volum ute i cockpit. Pronav kunne ikke gi meg noe svar på dette for Navmann 7110.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Har noen av dere ERFARING med bruk av et apparat med ekstra håndsett? Jeg lurer på hvordan volumkontrollen fungerer på disse. Kan den justeres individuelt for hovedapparat og håndsett, eller fungerer hovedapparat som "master" slik at håndsettet kun kan justeres i forhold til hvilket volum som er satt på hovedapparatet? Litt av meningen med et slikt oppsett må være at frivakten som ligger og sover under dekk skal slippe å høre på skvalderet, mens man har greit volum ute i cockpit. Pronav kunne ikke gi meg noe svar på dette for Navmann 7110.

Vel, på min ICOM601 med Commandcom mic. har du alle funksjonene tilgjengelig på handsettet og disse kan stilles uavhengig av moderapparatet nede.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

L1 - L3 kan sikkert enkelt legges inn vil jeg tro... men problemet blir vel å få denne registrert i Norge... I følge Seatronic var 7110 rett rundt hjørnet..... men hjørnet kan jo være langt da..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Ser at Navman leverer med 2 håndsett ( Navman 7110 ), men er ikke klar for salg før april. Kanskje i Sverige eller Danmark ? Kan vel ikke kjøpe denne i USA da de ikke har L1-L3 ?

Jeg har sjekket litt omkring priser.

Det virker ikke som det er så mange hundrelappene å tjene på å kjøpe NAVMAN fra USA.

 

På Gøteborgmessen ble det opplyst at prisene lå 25% under de norske - jeg har ikke fått verifisert dette.

 

Fordelen med å kjøpe i Norge er garantibestemmelsene.

Link to post
Share on other sites

Har også sjekket litt i usa, noen hundelapper blir det jo... 7110 koster der 285 USD, som er 17-1800 kroner pluss moms og frakt.... I Norge koster den 3900 pluss moms.... og frakt til heimen om man ikke henter den selv...

 

Problemet er nok at de ikke er godkjente i Norge slik som jeg ser det

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Kjøpte en Navman 7200 på fredag, uten L-3. Fikk med F1-F2 og F3. De har jeg jo lite bruk for.

 

Har sendt e-post til Seatronic og spurt hvorfor ikke L-3?

 

venter på svar.

Vanligvis spesifiserer en om en ønsker fiskekanaler eller lystbåtkanaler, må sikkert omprogrameres hos forhandler...
Link to post
Share on other sites

De fleste ønsker trolig L-kanaler.

Siden du nevnte L3, og ikke L1 og L2, så antar jeg at du har de sistnevnte L-kanalene. Om jeg ikke husker feil så er det dansk oppsett, for der brukes ikke L3. Verre er det ikke. At du har fått med F-kanalene er ikke uvanlig, men du har ikke lov til å sende på disse kanalene om du ikke er registrert fiskefartøy.
Link to post
Share on other sites

At du har fått med F-kanalene er ikke uvanlig, men du har ikke lov til å sende på disse kanalene om du ikke er registrert fiskefartøy.

Ikke uvanlig nei. Mange, meg selv inkludert, kan lytte på fiskerikanalene men ikke sende.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

QUOTE(sydvesten Postet I går 19:24)

Har også sjekket litt i usa, noen hundelapper blir det jo... 7110 koster der 285 USD, som er 17-1800 kroner pluss moms og frakt.... I Norge koster den 3900 pluss moms.... og frakt til heimen om man ikke henter den selv...

 

 

Såvidt jeg har funnet ut er veiledende pris i Norge ca 4800,- i Sverige selges den for 3.900,- SEK hvilket vil tilsi ca 3.300,-NOK.

Link to post
Share on other sites

En pris på 3900 pluss moms som jeg skrev tidligere blir vel ikke så langt unna dette, sånn ca. 4875 kroner... har ikke funnet noen pris i Sverige på denne ennå... men i Tyskland er prisen tett inn påå 500 Euro på de nettstednene jeg har funnet, dette er inklussive 17.5% tyst moms...

 

Seatronic forventet en utsalgspris på 4500 kroner inkl, moms....

 

Jeg er litt i tvil på om denne prisen fra Sverige virkelig er på 3900 kroner inklussive moms... Kan du oppgi hvor i Sverige dette er... hvilken butikk det er som selger denne for 3900 SEK inkl. moms... Da vil det jo være mye penger å spare på å handle fra Sverige...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Jeg er litt i tvil på om denne prisen fra Sverige virkelig er på 3900 kroner inklussive moms... Kan du oppgi hvor i Sverige dette er... hvilken butikk det er som selger denne for 3900 SEK inkl. moms... Da vil det jo være mye penger å spare på å handle fra Sverige...

Jeg deler dette spørsmålet. Det er en person som tidligere på BP har opplyst den svenske prisen fra båtmessa nylig i Gøteborg. Hos PRONAV forstår de ikke at dette kan være tilfellet.

 

Dersom aktuell leverandør i Sverige kan finnes, melder jeg meg muligvis på kjøp.

 

Dette må imidlertid vurderes i forhold til garanti og oppfølging fra Norge.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...