Jump to content

KAMD 300 Ekstra dynamo og eksosslange


JRK

Recommended Posts

Hei,

 

Noen som vet hvor en får tak i 6 m 4" flexibel eksoslange (gjerne Vetus) rimelig?

VP har et dynamosett for å montere på KAMD 300. Er det noen som har sett dette, eventuelt hvor jeg finner pris. (har forstått det slik at dette settet monteres der hvor powerstyringspumpa sitter på motorer med drev

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Har nok søkt minst 2 timer på nettet. Når det gjelder eksoslangen koster denne ordinert 562/m.

Når det gjelder Dynamo finner jeg ikke denne noen sted har bare fått et tips fra min lokale VP forhandler om at denne kunne skaffes for 4.300,-.

Tar gjerne imot tips om hvor jeg skal søke....

Link to post
Share on other sites

Hei,

Joda, selfølgelig var det dynamo med. Er kjempefornøyd så langt med handelen. I dag har jeg imidlertid 2 dynamoer. En til start og en 120A til forbruk. Er skikkelig elektronikkfreak, så her ombord spares det ikke på strømmen. Klarer meg akkurat med 510 Ah forbruksbank :smiley:

Link to post
Share on other sites

Iskra er produsert i Tjekkia og er egentlig en Bosch dynamo. Har to stk. selv i båten( 70A) godt fornøyd med disse .Mekkonomen i Tønsberg er ca 100kr rimligere på denne dynamoen enn Maritim.

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

 

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

 

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...