Jump to content

Sjøen for alle


Puffen

Recommended Posts

Det blir nok ikke færre fot når det snakkes om rekord... :cheers:

 

De skal visstnok sette opp et utendørs telt med 2000kvm ekstra plass for å dekke etterspørselen.

 

Det er nemlig jubileumsår, så derfor settes dette ekstra preg på utstillingen. Sjøen for alle feirer 50 år!!!! :flag:

Link to post
Share on other sites

Navnet på messa burde vært endret til "sjøen for noen" :yesnod:

Jeg er ikke gjerrig, men prisene for nye båter :headbang:

På messa, er det mulig for "alle" å se på båter en bare kan drømme om å kjøpe. Det er kanskje litt av poenget med navnet. Selv liker jeg godt å se på flotte båter, uten at jeg nødvendigvis har lyst til å anskaffe de største selv. Redigert av h2o (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg synes nå dette er positivt jeg da.... flotte båter å se på, men dyre er de jo... masse kjekt utstyr og andre duppedingser som er kjekke å ha..

 

Jeg storkoser meg på slike messer jeg da.... men er vel litt på siden av den gemene hop de, jeg da.. :wink:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Jeg gleder meg til "Vårens Vakreste Eventyr"! Stort sett går jeg bare forbi alle båtene og konsentrerer meg om duppeditter og å prate med folk, kjente og ukjente, på stand eller besøkende. Sist år fikk jeg oppdatert plotteren min til å ta de nye C-map MAX kartene gratis på messen. Det gikk slik til at etter at jeg på messen hadde fåt vite om denne muligheten, dro jeg hjem med stempel på hånden (slikt en får når en skal ut en tur for å røyke), tilbake med plotteren under armen og så ble oppdateringen gjort på et minutt!

 

At jeg ikke ser på båter i det hele tatt, er litt feil. Jeg må alltid innom Saga's stand for å kikke og prate med folket der. Sist år ble jeg tilropt på lang avstand av disponenten at jeg måtte komme bortom for han hadde noe til meg. Og jo da, inni et skap på den nye Saga 315 lå det et flott ullpledd i en eske merket med båten min sitt navn! Men så har jeg jo alltid i båtblader og på Sagaforumet sagt mye pent om Saga.

 

BildeBilde

 

Og i år skal jeg besøke messen på en vanlig ukedag fra formiddagen av, - noen fordeler skal en ha som pensjonist. (men jeg måtte vært 67 år for å pensjonistrabatt på inngangsbilletten, så med mine 62 nytter ikke det)

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hører nok også til de som gleder seg til årets båtmesse på Lillestrøm.

Synes det er trivelig å se på båter og utstyr, selv om mye ligger langt over det som lommeboka tillater.

På en måte betyr det også starten på sesongen for vårt vedkommende.

Båtliv er jo som alle vet svært sosialt, det samme er båtmessa blitt for oss.

Flere båtpar og båtvenner reiser med felles transport inn til messa på lørdag, har på forhånd bestillt hotellrom på Arena hotell fra lørdag til søndag.

Felles middag og festligheter utover kvelden. :cheers:

Messedag på søndag og felles transport tilbake på søndag aften.

I år blir vi nok mellom 16-20 personer.

Aldri en dag uten båt.

Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret

Link to post
Share on other sites

Guest Medusa

Båtmessa på Lillestrøm er helt topp, og årets desiderte messe-høydepunkt. At det er lite saltvann på Lillestrøm betyr null & niks, utrolig greit å komme seg dit med tog, buss, eller egen bil. De som forsøkte å kjøre til Sjølyst før Norges Varemesse ble flyttet, kan umulig være uenig at det tross alt har blitt bedre (og større) på Lillestrøm. Det er nesten umulig å reise fra messen uten å ha fått minst en ny duppeditt. Sist var det kartplotter, denne gangen ligger det an til ny VHF. Opp med hodet folkens, det går mot vår! :cool:

Link to post
Share on other sites

Har ikke forandret mening siden sist.

 

-Jeg betaler ikke for å motta reklame.

-Det er ingenting å få kjøpt på den messa som ikke fåes billigere på nett.

-Jeg har akkurat den båten jeg har lyst på.

 

Basta :wink:

Helt enig på alle punkter,

 

men: Jeg går på messa likevel. Helt topp!

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

-Jeg betaler ikke for å motta reklame.

Da betaler du vel ikke TV lisens heller da :wink:

 

Jø og jø, tenk om alle forbrukere var som deg ... :crazy:

Da hadde det ikke vært noen messe veit du.

 

Jeg skal nå ihvertfall innover. Mye snacksye greier synes jeg. Og jeg synes det er båter i alle former og prisklasser. Noen er veldig dyre, men mange er også ganske så normale

Link to post
Share on other sites

Da hadde båtutstyr vært betraktelig billigere.

Antageligvis :yesnod:

 

Skal nå inn en tur vi. Kommer nok ikke til å kjøpe noe der, men en må liksom ha vært der.

Det er som GOE sier. Det er liksom en markering på starten av båtsesongen.

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Krapyl:

-Jeg har akkurat den båten jeg har lyst på.

 

Basta

 

---------------------

Den kjøper jeg ikke, vet nok at du innerst inne nok har drømmen om en annen båt. :flag:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...