Jump to content

Frakt fra USA


eivindch

Recommended Posts

Ang prisjusteringer fra Magnum/ Jet Carrier:

 

Dere har selvfølgelig fått med dere at pris ikke nødvendigvis kun beregnes ut fra vekt, men i endel tilfeller vil koste mer enn vekta tilsier grunnet ugunstige volumforhold?

 

Jeg importerer nå rustfritt eksosanlegg med 10 års garanti til en av bilene. Under 1/4 av norsk pris, frakt inkludert. Men da snakker vi selvsagt båtfrakt.

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

LA3939 hadde nok rett, duppedingsen ble sjekket inn i Køln klokken 14.57 i dag ser ut som jeg kan rekke å få autopiloten montert før ferien

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Her er min plotter og kompass underveis fra WMJ Marine med USPS Global Express:

 

Dato Kl Hendelse Poststed

14.06.07 13.52 UTSENDT 2061 GARDERMOEN

14.06.07 08.05 FORTOLLET 2061 GARDERMOEN

13.06.07 14.55 TIL LAGER 2061 GARDERMOEN

13.06.07 14.18 STOPPET FOR IMPORTFORTOLLING 2061 GARDERMOEN

13.06.07 14.18 ANKOMMET MOTTAKERLAND 2061 GARDERMOEN

11.06.07 23.08 SENDT FRA AVSENDERLAND 9999 INGEN NY POSTADRESSE

11.06.07 23.04 SENDT FRA AVSENDERLAND 9999 INGEN NY POSTADRESSE

11.06.07 14.09 INNHENTET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

 

I morra får jeg se på Posten.no at pakken har kommet til Grålum og Lørdag kommer den til Sellebakk. Synes egentlig det går greit, men noe påtakelig at US greier å få den hentet fra avsender og sendt ut av landet i løpet av ett døgn. Mens våre hjemlige bruker tre dager på å få den fra Gardermoen til Sellebakk.

 

Du har antakelig kjøpt en dyrere frakt enn jeg har, så du får gleden av å følge med på tacking av hvert eneste hopp på ruta. Jeg får bare hovedtrekkene - og et par dager tregere.

 

Sånn en passant nevner jeg at jeg har kjøpt en del saker fra Østen seinere årene. Med FedEX opplevde jeg en gang at budbilen sto på døra mi mindre enn tre døgn etter at pakka var hentet ute "i skogen" på Pillipinene.

 

evenR4u

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

Link to post
Share on other sites

Jeg har fått pakker fra USA ukentlig året rundt i rundt 4år nå og bruker kun Fedex og USPS global xpress (posten) de går akkurat like fort (4-8dager) så det er omtrent umulig å si at den ene er raskere enn den andre og å bestemme eksakt frakttid er umulig.

Har opplevd USPS på 3dager et par ganger men det er skjelden.

 

Betaler somregel mellom 150 og 250USD i frakt for hver forsendelse som vanligvis er på 50-100kilo.

Link to post
Share on other sites

Klokken 6.30 ble pakken sjekket inn i Oslo, så gjenstår det å se hvor lang tid pakken bruker på de siste 160 kilometrene... De første 5-6000 har gått på en og halv dag

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Siste oppdatering:

Date_____________Time_________Location________Activity

Jun 15, 2007______08:04 AM______OSLO, NO______DRIVER LOAD

 

Dette kan vel bety at pakken er på en eller annen bil.... skal bli morsomt å se når jeg har den hjemme.. kan vel tenkes at denne er meg i hende før den andre pakken som postvesnet tar seg av fra Leangbukta

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Klokken 16.00 i dag ble autopiloten levert hjemme hos meg, 3 døgn og to timer etter at bestillingen ble sent... Det kaller jeg bra ekspedering fra USA, og jaggu meg så greide posten også å levere rorarmen og festebraketten mot skorget også i dag... Nå er er det bare monteringen som gjenstår.

 

All honør til WMJ marine i USA for meget bra service...

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Jeg får en pakke fra WMJ Marine i dag, går jeg ut fra. Pakken ble hvertfall sluppet fri fra tollen her til lands i går kl 1246. Ny svinger til ekkoloddprosjektet mitt, pluss endel dippedutter til noen GPS'er i bekjentskapskretsen.

 

Ellers fikk jeg mail fra Magnum nå, om at båten med eksosanlegget mitt måtte i tørrdokk i Bremerhaven. 10 dagers forsinkelse...

 

Jeg har plaga naboene så lenge med frieksosen min nå, at 10 dager til sikkert går for det samme.

 

:cheers:

Redigert av 650CC (see edit history)

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...