function loadAds() { window.relevantDigital = window.relevantDigital || {}; relevantDigital.cmd = relevantDigital.cmd || []; relevantDigital.cmd.push(function() { relevantDigital.loadPrebid({ configId: '662fa5660d42b03a9c6d7583', manageAdserver: true, collapseEmptyDivs: true, noGpt: true, collapseBeforeAdFetch: false, allowedDivIds: null, // set to an array to only load certain
s, example - ["divId1", "divId2"] noSlotReload: false, // set true to only load ad slots that have never been loaded }); }); }; Jump to content

VHF eksamen i Haugesund


Sydvesten

Recommended Posts

Skal sjekke i morgen jeg da om hvordan det stiller til kveldseksamen... Vet ikke hvordan det stiller seg til det...siden jeg kun har lest noen få timer så skal man ikke se bort fra at jeg må innom en gang til senere...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Da er jeg tilbake fra dagens eksamen.... hvordan det gikk... tja si det.... er i grunnen ikke sikker... men er i allefall ikke i tvil om jeg burde ha lest mere i siste halvdel av boken......

 

Jeg forkuserte veldig på nødmeldinger og greier... fikk et par spørsmål om saken :headbang: ... resten gikk på Navtex, DSC osv...

 

Hvem i huleste husker eller vet hva syrevekten på et fullt utladet batteri er da.... 1,20 eller 1,18, ikke jeg i allefall, er mest opptatt hva det er som fulladet... :headbang:

 

Satser på max 7 feil, så får vi se om jeg stiller der om en uke eller to igjen...

 

:yesnod::yesnod: Forøvrig så fikk jeg gleden av å treffe Eline der blant annet.. det var jo kjempe hyggelig det... :yesnod::yesnod:

 

Jeg tror ikke det er så lett å få til eksamen på ettermiddagen der, men er ikke sikker... Uansett så er ikke dette værre en at man kan gjøre dette i en utvidet lunsjpause... som jeg gjorde... vel det ble vel tilsamme 3 lunsjpauser med kjøringen, men det snakker jeg ikke så høyt om...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Se det! Så fikk du gjort noe fornuftig i dag også :wink: . Ikke noe stort problem å fikse det på dagtid heller nei, hvis det er eneste alternativ. Håper det gikk greit i alle fall, slik at du slipper å ta den en gang til. Skjønner ikke helt hva syrevekt har med VHF sertifikatet å gjøre, det er vel ikke akkurat noe man sjekker før man sender en nødmelding :crazy: . Men den skal vel være 1,28 hvis jeg ikke husker helt feil..

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Men den skal vel være 1,28 hvis jeg ikke husker helt feil..

Det er for fulladet batteri.... jeg fikk spørsmål om fullt utladet batteri... med andre et som er helt tomt for strøm.... ikke så mye som en halv Ah engang.. alternativene var 1,18 eller 1,20... de andre svar alternativene var uaktuelle...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Får krysse fingrene og håpe det går bra da!

 

Hvor i by'n er det eksamen avholdes?

Det er på Maritime skolen.... vet ikke hav det heter der.. er jo invandrer jeg da..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Hvem er interessert i et fullt utladet batteri?? Det er jo ikke brukbart til noe som helst!!!

Du kan så si, men det var nå det som det ble spurt om da....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Satser på max 7 feil, så får vi se om jeg stiller der om en uke eller to igjen...

 

:yesnod::yesnod: Forøvrig så fikk jeg gleden av å treffe Eline der blant annet.. det var jo kjempe hyggelig det... :yesnod::yesnod:

Hei og takk for sist, sydvesten! Hyggelig å hilse på deg, også! :yesnod:

Fikk du tatt passfoto?

 

Uff, det kan virke som om du og jeg fikk samme oppgavesett. Kapteinen fikk en av de gamle eksamensoppgavene som vi etterhvert kunne baklengs, og han var storfornøyd. Syntes det var rene plankekjøringen. Jeg trodde jeg var kjempegodt forberedt, men må innrømme at noen av spørsmålene var ganske tricky. Vet i alle fall om 3-4 feil jeg helt sikkert har gjort, men satser på at de ikke overstiger 7...

 

Svarte 1,18 på fullt utladet batteri, jeg! :wink:

 

Ha en fin helg - så er det bare å håpe det går rette veien.

Ellers treffes vi vel kanskje snart igjen i eksamensrommet... :lol:

 

Hilsen fruen på Eline! :seeya:

Link to post
Share on other sites

Gratulerer! :cheers:

(Må si jeg er full av imponasje over hvor kjapt dere fikk dem i posten.....)

Mvh,

Kjell.

 

Takk for det, LA 3939!

 

Ja, det gikk fort! Jeg er kjemperamponert! :lol:

Imponert kan dere gjerne være, men forundret er jeg egentlig ikke :wink:

 

Gjennom mange år har jeg hatt regelmessig kontakt med Telenor sine skipsradiofolk, mest her i Stavanger, men også ellers i landet. Maken til serviceinnstilling som man møtes med derfra - ja det er det ikke mange som stiller opp med!

 

Uansett hva man ønsker hjelp til så er disse karene "lutter velvilje" - og ved et par anledninger har jeg sogar sendt mail til ledelsen i Oslo bare for å få gleden av å skryte av dem!

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Da fikk også jeg VHF sertifikatet i posten... i dag. Tok litt lengere tid til østlandet... Men jeg vil anbeafle litt mere lesing enn det jeg gjorde så boken blir med i båten som lektyre sammen med en kald duggfrisk en fra et velrenomert bryggeri i Amsterdam.

 

Da gikk det bra med oss alle da fra baatplassen som tok eksamen sist fredag

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Gratulerer så mye, sydvesten! :flag:

 

Det var veldig kjekt å høre at det gikk bra med deg, også!

 

Så er det pgk igjen! :wink:

 

Vi har allerede lagt boken ombord og kommer helt sikkert til å ta den fram med jevne mellomrom. Det er jo spennende lesestoff! Og så er det en trygghet å vite at man kan det man bør kunne med tanke på hvor mange ulike situasjoner man kan komme opp i på sjøen.

 

Hilsen Eline!

Link to post
Share on other sites

...og der kom den i posten! :smiley:

 

Så nå kan vi snart teste ny VHF for første gang!

Konsesjon?? Er det noe en må søke om, eller kommer det automatisk.... Er jo ikke kommet så langt at jeg har fått kjøpt noe VHF ennå... eller tenkt på det....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
  • Create New...