Slagskibet Svart 17.Februar.2006 Del på Facebook Svart 17.Februar.2006 Zinken skal byttes når det er 50% igjen. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Avsluttet2 Svart 17.Februar.2006 Del på Facebook Svart 17.Februar.2006 Når det er 50% igjen er litt vanskelig å vite fordi sinken sitter inne i et hull og jeg har aldri sett hele sinkanoden. Derfor er jeg også litt usikker på hvor mye som er igjen. Men om en antar at sinken er ok og virker fint, hva er da som skjer med propellen? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
bjoris Svart 19.Februar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Februar.2006 Ytterst på bladene ser det ut som om lakken har kokt og enkelte steder har lakken falt av. Dette er typiske symptom på en propell som levere med mye kavitasjon. Har du problem med at motoren trekker luft i sving, andre situasjoner? Jeg var litt villmann i ung alder og det gikk hardt ut over 9.9 en, propellen der var som du beskriver og jeg har alltid hørt at dette skyldes kavitasjon, som jeg klarte å skape mer enn nok av... Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post Share on other sites More sharing options...
Avsluttet2 Svart 19.Februar.2006 Del på Facebook Svart 19.Februar.2006 Propellen er ny og har bare vært brukt på en testtur på noen hundre meter etter montering. Hadde samme problemet med den forrige propellen og da trodde jeg også det var kavitasjon. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.