Jump to content

Kjøpe båt - Princess eller Fairline? – Motormerke?

goggen

Recommended Posts

I diskusjonen om Fairlane og Princess synes jeg det er verd å vise til siste nummer av Motor Boats Monthly, mai, 2006, som har en interressant faglig vurdering av den norske Windy 33 Scirocco på sidene 38 - 42.

Hei

Er det noen som har en kopi av denne artikkelen?

Hei

Er det noen som har en kopi av denne artikkelen?

Jeg, jeg har bladet hjemme. Men jeg vet ikke om jeg vil innrømme det etter dette sparket på leggen fra Sletten. Og j eg vil i hvertfall ikke fortelle her at testen sier at dette er det mest økonimiske skroget de har testet noen gang i denne klassen og at de anser motorrommet for å være ett av de beste de har sett. Heller ikke at de er imponert over sjøegenskapene og kvaliteten på innredningen eller at de anser båten å være for trang under dekk sammenlignet med konkurrentene. Det blir nok for mye salgsargumenter det gitt - og da kan jo noen tro at jeg har egen interesse i å pushe Windy :lol: Hvilket jeg definitivt ikke har :smiley:

snakket for en tid siden med en VELDIG STOR VP MOTORLEVERANDØR/INSTALLATØR hvis alle mekanikere som installerte motorer i såvel gamle som nye båter - mente at sjøegensskapene til Windyskrogene var i særklasse sammenlignet med "de andre båtene" de "prøvde".

men, de har jo aldri vært ombord i Baylinere da... :lol:

det hindret dog ikke bitteliten å ikke ta seg ut fra eh... Tanum? i litt vÆr for en tid tilbake.....??.....

det hindret dog ikke bitteliten å ikke ta seg ut fra eh... Tanum? i litt vÆr for en tid tilbake.....??.....

Det handler jo ikke om båten. Det var utelukkende feilmanøvrering fra min side - i trangt farvann riktignok med mase tau og drit som hang seg fast. Men vi kom både ut og inn av den havnen - på samme morgen faktisk. :lol: Problemet var at været var for ruskete for familien, ikke for båten. Rett og slett fordi de begynte å bli redde og da snudde jeg

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...