Jump to content

Kjøpe båt - Princess eller Fairline? – Motormerke?


goggen

Recommended Posts

hehe... Skal ikke være påståelig, men mener at blandebatteriet har dusj med slange til å dra ut, samt at det er en rist på dørken og sluk. Skal visst fungere, men er ikke brukt. Ingen vits når det er egen dusj-nisje i fremre toalett:-) :cheers:

 

Hvordan er forholdene i Bergen nå? Skrev kontrakt med Norsk Båtsenter på onsdag. Bare isen gir seg skal den kjøres hjem. P38, gleder meg som en unge...

 

KK

Når hentes vidunderet?

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

YES - da ble det ny båt! :flag:

 

goggen var på vestlandet i går og kikket på en Princess 360 - jammen ble det handel gitt! Flott båt som ser ut til å ha blitt behandlet riktig så godt av eieren - som forøvrig også er medlem her på baatplassen. Båten er velutstyrt og har to TAMD63L motorer - hver på 318hk. I tillegg har den alle de fasiliteter som jeg hadde på ønskelisten i mitt første innlegg i tråden her. Eneste aberet var at den ble noe dyrere en planlagt.....

 

Båten ser slik ut:

Bilde

 

Bilde

 

Gleder meg som en unge til å få den til Oslo! Går alt som det skal blir det hjemtur 29.4 - satser på strålende vær den helgen!

 

Takker ellers for alle innspill og gode råd i denne tråden. :flag:

Link to post
Share on other sites

He he, godt å se at det finnes båter som er lekre nok til å få selv sportscruiser-fantasten Bitteliten på gli! Gratulerer, goggen!! Meget lekker skute.

 

edit: J**la pølsefingre

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med ny båt Goggen :flag:

 

Håper du får like mye glede av denne flotte skuten som vi har hatt de tre årene vi har vært eiere av den.

 

Hyggelig at den havnet hos ett annet medlem her på Baatplasen slik din forrige båt også gjorde, sitter her og er litt vemodig, men prøver å få tankene over på neste prosjekt som trolig blir en V42, P40 eller Phantom 42.

 

Må også finne meg ett nytt nick her på BP da jeg har brukt navnet på båten, håper jeg får ltt tid på meg. :smiley:

MVH Chrian

Link to post
Share on other sites

Takker for alle lykkeønskninger!

 

Hyggelig med gratulasjoner også fra sportscruiser-kongen Bitteliten, selv om jeg ser at ordet "nesten" har en tykk strek under seg.... :wink:

 

jma001 - jeg er helt enig, flybridgebåt er både lukket båt og kalesjebåt på en gang! Endelig har jeg skjønt det! Det er "pose og sekk" - og de som sier at man ikke kan få både i pose og sekk tar feil! Er sikker på at jeg vil trives i CBC-klubben!

 

Chrian - jeg lover å behandle båten like godt som du har gjort! Satser på at vi får mye glede av den fremover. Lykke til med ditt neste prosjekt! Nicket kan du gjerne beholde - bare hyggelig, jeg skifter nok ikke mitt.....

Link to post
Share on other sites

Takk for det kito. Tror muligens det var din båt jeg så i går fra Mossevegen? I så fall var det en riktig flott skute!

 

Tar gjerne en titt i løpet av våren - du er selvsagt også velkommen på omvisning i nyervervelsen min! Jeg blir liggende ytterst på den nye brygga til Sørfonden :cheers:

Link to post
Share on other sites

Tidlig og tidlig, det er greit med henting i Bergen til helgen, da kan Worse og Co. polere og gjøre den i stand til du kommer. Ikke for mye å forlange det.

:lol::lol::lol:

 

Med den beskitning og odeur mine septik-arbeidende hender har for tiden, er det neppe særlig attraktivt å la Worse polere noe som helst!!

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Gratulerer Goggen!

 

Fin båt du har kjøpt. Har vært med et par turer til Strømstad med en lik båt, men med 63P motorer. Var meget bra skyv i den. Herlig FB på den også.

 

Det jeg erfarte og fikk greie på om båttypen: Vet ikke om det er 2-seter eller 2 stoler ved styreposisjon på din? 2-seter`n synes jeg var trang for 2 voksne. Ellers kan det være trangt å komme til service på ene motoren sa han som eide den jeg var med. Servicen tar du vel ikke selv så det gjør jo ikke noe.. .

 

Du får sikkert mange fine turer med den båten. Trygg og god båt!

 

Er det hekkthruster på den?

Redigert av OLPI (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takk for det OLPI :flag:

 

Det er helt riktig en litt trang toseter, men alikevel større en den jeg hadde i Sea Rayen så det går nok bra. I motorrommet var det særlig styrbord motor hvor impellerskift kan være kronglete - så den jobben får jeg sette bort :lol:

 

Tror det blir en fin båt for familien. Det er ikke hekkthruster på båten, men med kraftig baugthruster og to motorer tror jeg nok det skal gå bra. Det er forøvrig betjening for gear/gass og baugthruster også fra akterdekket - noe som er praktisk særlig når det skal bakkes inn i båsen.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Takk for det Astor!

 

I dette øyeblikk ligger vi i 22 knops fart ut Bømlafjorden. Strålende vær med en sol på veg ned over Bømlo. Tenkte å passere Sletta i dag og legge oss i Haugesund i natt!

 

Overlevering av båten gikk strålende - båten fungerer som bare det! Chrian har gjort en flott jobb med klargjøringen!

 

Fikk også gleden av å hilse på Skipper_Worse og Som på kaien ved Hjellestad Marina - Hyggelig.

 

I tillegg er det også 3G-dekning her så baatplassen.no er online :flag:

 

Satser på en god natt i Haugesun!

Link to post
Share on other sites

Da er goggen endelig på veg syd/østover med sin nye Princess, dro fra Hjellestad ca kl1900, tror de planlegger stopp i Haugesund eller Kopervik i aften og Kristiansand i morgen.

 

Været på vestlandet er fint med litt vind fra nord og skyfri himmel så det skal ikke lage problemer for dem.

 

God tur hjemover gutter. :flag:

 

edit: du kom meg i forkjøpet goggen.

Redigert av Chrian (see edit history)

MVH Chrian

Link to post
Share on other sites

Leveres ikke Windy med trådløst nettverk Bitteliten?? :cool:

 

Neida, jeg har Mobilt kontor fra Telenor mobil - kort til PCen med eget SIM kort. Fungerer bra, mmen nå som vi passerer Nappholmen fyr er har vi bare vanlig GPRS dekning... Går litt saktere da.

 

Ellers Chrian (eller andre) noen som vet hvor tidlig det er mulig å få diesel i Koppervik i morgen tidlig?

 

Hilsen en svært så hyper goggen.....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...