blueline Svart 23.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2006 Sjekk hurtigkoblingen på kabelstokken til motoren. Det er ikke uvanlig at den skrur seg opp og gir underlige utslag på instrumentene. Jeg teipet minkobling og hadde ikke flere problemer. Sitér dette innlegget Link to post
Cirkeline Svart 23.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2006 Hei THOR CrC 556 har jeg ved flere anledninger prøvd i båten, men uten å få noen langtidsvirkning ut av produktet. CrC har vel andre produkter som er mer egnet til formålet. Jeg bruker heller litt syrefri vaselin e.l. i steden for å dusje alt til med spray. XD3P Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 24.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2006 CrC 556 har jeg ved flere anledninger prøvd i båten, men uten å få noen langtidsvirkning ut av produktet.Jeg har vel samme erfaring som dette. CRC har jo 6-66 som er laget for marint bruk men det ser ut som samme stoffet for meg. Jeg bruker konsekvent Tectyl ML på alt elektrisk som er utsatt for fuktighet og har ikke hatt noe trøbbel med det. Tyntflytende når det sprayes på og trenger inn i de minste hulrom, tykner til vokskonsistens i løpet av noen timer. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Knut T. Svart 18.September.2012 Link til dette innlegget Svart 18.September.2012 Løfter denne. Har fått det samme problemet på min TAMD 41 B. Når motoren er kald pendler oljetrykket mellom 6 og 10 kg. Når jeg gir litt gass. Er jeg forsiktig med gassen og lar den gå på1200 - 1500 o. Er trykket stabilt. Etter hvert som motoren blir varm kan jeg gradvis gi mer gass. Har sendt en IM til Kjelli, som startet denne tråden, men han har problemer å huske hva løsningen var, 2 båter og 6 år tilbake, som han sier. Noen andre som har hatt samme problemet? Jeg mistenker oljetrykksgiveren. Motoren er gått ca 1260 t. Og olje og filter var skftet i vinter som var, for ca 30-40 timer siden. Sitér dette innlegget Besøk min hjemmeside Bayliner 2355 Ciera (solgt) Saga 32 (kjøpt) Link to post
nimba Svart 18.September.2012 Link til dette innlegget Svart 18.September.2012 (redigert) Hei Full kontroll på oljetrykket ! (innlegg 215) :smiley: Redigert 18.September.2012 av nimba (see edit history) Sitér dette innlegget REHAB PROSJEKT NIMBUS 4000 FB Link to post
Knut T. Svart 19.November.2012 Link til dette innlegget Svart 19.November.2012 Da har jeg endelig fått testet oljetrykket med hjelp av manometer koblet direkte på motoren. Hadde noe plunder for å få ut trykkvakten, så leg kunne koble manometeret der, men fikk det til slutt til. Oljetrykket ligger fint, og stabilt mellom 4,5 og 5,5 bar, litt etter turtall og kald/varm olje. Så det er nok giveren til oljemanometeret som trøbler. Sitér dette innlegget Besøk min hjemmeside Bayliner 2355 Ciera (solgt) Saga 32 (kjøpt) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.