Jump to content

Geografiske fordeler


Nefertiti

Recommended Posts

Svaret gir vel seg selv, i alle fall hvis poenget er å bruke båten??

Bedre kan det ikke sies.

Skal båten bli brukt så må den nødvendigvis ligge i en avstand fra bopel som gjør det mulig å reise for å benytte båten så ofte en vil.

Hjelper ikke om at det er finere, bedre, flottere etc. (stryk det som ikke passer) på vestlandet så lenge en bor / jobber på østlandet...

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

...et moment som betyr litt for meg i denne prosessen er at akkurat nå ligger båten min ca.50 meter fra der jeg sitter...jeg kan faktisk se på den nå :cool:

 

Nærmeste uthavn er ca. 30 minutter gange. De gangene jeg har vært der har jeg vært alene...

 

Må vel innrømme at det var ganske OK å pendle mellom uthavn og jobb...

DET er vel ikke så lett å få etablert i Oslo. Og ja...det er Oslo-Oslo.

Link to post
Share on other sites

At været er så mye bedre sørpå enn vestpå er ikke lenger åpenbart etter de snømengdene som har kommet Arendal i det siste.

"Bedre" er jo et definisjonsspørsmål.. Sør og Øst har nok mer vinter og sommer mens vestpå er det mer vår og høst.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

:confused: Og begrunnelsen for denne påstanden er?

Jeg tolket det som at den beste delen av norsk kyst først kommer når man har rundet tønsberg?

Når stopper den? Tromsø?

 

Er vel en grunn til at utlendingene når de kommer hit med båt går nordover...En vakker dag kunne jeg godt tenkt meg å seilt i f.eks Lofoten...Tror ikke det er hard kamp om de beste plassene der...

 

:wink:

Link to post
Share on other sites

Jeg tolket det som at den beste delen av norsk kyst først kommer når man har rundet tønsberg?

Når stopper den? Tromsø?

Selvfølgelig, jeg tenkte ikke så langt.....

Drømmer også om Lofoten, en gang skal jeg legge båtferien så langt nord!

Det vil ta litt tid, men så har jeg seniluken da.... :smiley:

Link to post
Share on other sites

Drømmer også om Lofoten, en gang skal jeg legge båtferien så langt nord!

Er så heldig at jeg har bodd nordpå, og blir aldri kvitt tanken om at jeg må tilbake. :fishing: Selv om det frister å kjøpe en andel i båt som ligger i middelhavet så frister det faktisk mer å gjøre noe tilsvarende med båt nordpå. Som fast base på årsbasis er det det nok Vest-Agder som frister, men årsaken til denne fristelsen er at det er et fint utgangspunkt for turer i alle retninger.
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...